פנימית

שחרור מוקדם וטיפול ביתי בקסרלטו הינה גישה בטוחה ויעילה בחולים עם תסחיף ריאתי בסיכון נמוך (European Heart Journa)


מנתונים שפורסמו בכתב העת European Heart Journal מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר רב-מרכזי, מהן עולה כי בחולים נבחרים עם תסחיף ריאתי אקוטי בסיכון נמוך, גישת טיפול הכוללת שחרור מוקדם של החולים וטיפול ביתי ב-Rivaroxaban (קסרלטו) הינה גישה בטוחה ויעילה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות והבטיחות של שחרור מוקדם מבית החולים לקבלת טיפול אמבולטורי ב-Rivaroxaban בחולים עם תסחיף ריאתי אקוטי בסיכון נמוך.

החוקרים השלימו מחקר פרוספקטיבי, רב-מרכזי, שכלל חולים עם תסחיף ריאתי אקוטי בסיכון נמוך, שהיו יציבים המודינאמית, ללא הפרעה בתפקוד חדר ימין או קריש תוך-לבבי וללא מחלות רקע חמורות. במסגרת המחקר הותרה שהות של עד יומיים בבית החולים. הטיפול ב-Rivaroxaban ניתן במינון מאשר לתסחיף ריאתי למשך שלושה חודשים לפחות.

התוצא העיקרי של המחקר היה הישנות תרומבואמבוליזם ורידי תסמיני ((VTE או תמותה על-רקע תסחיף ריאתי (PE) במהלך שלושה חודשים מהגיוס למחקר.

ניתוח ביניים של הממצאים תוכנן לאחר גיוס 525 חולים ראשונים, עם אפשרות הפסקה מוקדמת של המחקר בהתאם לתוצאות.

בתקופה שבין מאי 2014 ועד יוני 2018 גויסו למחקר חולים משבע מדינות. מבין 525 החולים שנכללו בניתוח הביניים, שלושה חולים (0.6%) אובחנו עם הישנות תרומבואמבוליזם תסמיני ולא-פטאלי, מספר נמוך דיו בכדי למלא את התנאי להפסקה מוקדמת של המחקר.

אירועי דמם מג’ורי תועדו ב-6 (1.2%) מבין 519 חולים שנכללו באוכלוסיית המחקר להערכת בטיחות גישה זו. עוד תועדו שני מקרי תמותה על-רקע מחלה ממארת (0.4%).

ממצאי המחקר תומכים בבחירה זהירה של חולים עם תסחיף ריאתי אקוטי לטיפול אמבולטורי בנוגדי-קרישה.

European Heart Journal (2020) 41, 509518

PP-XAR-IL-0583-1

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה