פנימית

עדויות חדשות תומכות ביעילות ובטיחות Cenobamate בחולים עם אפילפסיה מוקדית (Neurology)

 במאמר שפורסם בכתב העת Neurology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולות עדויות התומכות בבטיחות ויעילות טיפול ארוך-טווח ב- Cenobamateלהפחתת פרכוסים במבוגרים עם אפילפסיה מוקדית שאינה מאוזנת היטב.

 החוקרים השלימו מחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, להערכת Cenobamate ובחנו את הנתונים אודות 355 מבוגרים פרכוסים מוקדיים שלא היו מאוזנים למרות טיפול בעד שלוש תרופות נוגדות-פרכוס.

 מהנתונים עולה כי חולים עם לפחות 8 פרכוסים במהלך שמונה שבועות, השלימו שלב כפל-סמיות בן 18 שבועות והמשיכו לשלב הארכה בתווית-פתוחה. חציון משך הטיפול ב- Cenobamate עמד על 54 חודשים (חציון מינון יומי של 200 מ”ג, טווח 50-400 מ”ג). נכון לחודש יולי בשנת 2019, 59% מהחולים (209 מבין 355 חולים) המשיכו בטיפול.

 במהלך כל 12 חודשי טיפול במסגרת המחקר, ב-13-16% תועדה הישרדות ללא-פרכוסים ובקרב אלו, חציון משך ההישרדות ללא-פרכוסים בכל מרווח זמן של 12 חודשים עמד על 48 חודשים, 47.2 חודשים ו-45.1 חודשים.

 מהמחקר עולה כי בכל המשתתפים שנטלו Cenobamate תועדה ירידה בתדירות פרכוסים בהשוואה למצב ההתחלתי, אשר גדלה עם כל מרווח של שישה חודשים, עד 76% לאחר 43-48 חודשים. החוקרים מדווחים עוד כי 16.4% מהחולים השיגו ירידה של 100% בתדירות פרכוסים במהלך 36-48 חודשים ו-39.1% מהחולים השיגו ירידה של למעלה מ-90% בפרכוסים במהלך אותה תקופה.

 מחברת התרופות נמסר כי לא תועדו סוגיות בטיחות חדשות. הטיפול הופסק ב-141 חולים, כאשר הסיבות הנפוצות להפסקת הטיפול כללו חוסר יעילות (17%), הסרת ההסכמה מצד המטופל (9%) ותופעות לוואי (8%). תופעות הלוואי הנפוצות על-רקע הטיפול כללו סחרחורות, ישנוניות, עייפות וכאבי ראש.

 החוקרים מסבירים כי כעת ישנה תרופה העשויה להביא להישרדות ללא פרכוסים של חולים עם אפילפסיה מוקדית שאינה מאוזנת היטב.

 

Neurology, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה