המעבדה הרפואית

ממצאים של וירוס פוליו תרכיבי מסוג 2 בביוב באיזור ירושלים ובני ברק (הודעת משרד הבריאות)

פוליו

משרד הבריאות מעדכן על ממצאים של וירוס פוליו תרכיבי מסוג 2 בביוב באיזור ירושלים ובני ברק. מדובר בזן שונה מההתפרצות שהיתה עד כה (שהיה עקב זן 3) והובילה למבצע החיסונים. הבידודים מאיזור ירושלים דומים לבידודים שנמצאו לאחרונה בעולם – בניו יורק ובלונדון. בניו יורק אובחן גם מקרה קליני של שיתוק בגבר לא מחוסן בן 20.

הדרך החשובה ביותר להגן על הילדים מפני שיתוק היא חיסון פוליו בזריקה- IPV.
בזכות מבצע החיסונים “2 טיפות 2022” אחוז כיסוי חיסוני ארצי של ילדים בגילאי 6 שבועות עד שנה וחצי בחיסון ה – IPV עלה מ – 81% ל99%. כמו כן, הכיסוי החיסוני הארצי של bOPV (החיסון החי מוחלש בטיפות) בגילאי 10 שבועות עד שנה וחצי עלה מ 51% בתחילת המבצע ל 86% .

אין נכון לעכשיו מקרי תחלואה חדשים לדיווח.

בעת הזו יש חשיבות גדולה להמשיך להקפיד על קבלת חיסוני IPV לכל ילד.
בכדי להגיע לכלל הילדים בירושלים נבנתה תכנית עם העיריה להשלמת הכיסוי החיסוני . תכניות נוספות נבנות עם רשויות נוספות בהן הכיסוי החיסוני אינו מספק.

משרד הבריאות ממשיך בשגרת הניטור הפעיל של מקרים ושל דגימות סביבה.

פוליו הינו נגיף שגורם לשיתוק ילדים, שמוגר ממדינות רבות בעולם בזכות חיסונים יעילים ובטוחים המוכרים עשרות שנים. אף ילד במדינת ישראל בשנת 2022 לא צריך לסבול משיתוק ילדים.

אנחנו קוראים להורים להמשיך ולהקפיד על השלמת חיסוני השגרה במועד, על מנת להגן על בריאות הילדים, משום שרפואה מונעת תמיד עדיפה על תחלואה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה