המעבדה הרפואית

החלפת טיפול מזריקות אינסולין לטובת משאבת MiniMed 780G הביא לשיפור בטוח ויעיל באיזון הגליקמי (Diabetes Care)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם סוכרת מסוג 1 אשר לא השתמשו בעבר בטכנולוגיות משאבת אינסולין ומד סוכר רציף והחלו טיפול במשאבה לולאה סגורה היברידית מתקדמת של MiniMed 780G תועד שיפור משמעותית ובטוח באיזון הגליקמי, כמו גם באיכות החיים והבריאות הפסיכולוגית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את תוצאות החלפה ל-MiniMed 780G במבוגרים עם סוכרת מסוג 1 אשר לא טופלו בעבר במשאבת אינסולין ומד סוכר רציף.

החוקרים השלימו מחקר אקראי, מבוקר, להערכת חולים עם סוכרת מסוג 1 בגילאי 26-60 שנים שטופלו בזריקות אינסולין יומיות מרובות וניטור-עצמי של רמות סוכר בדם עם המוגלובין מסוכרר מתחת ל-10%.

מדגם המחקר כלל 41 משתתפים שחולקו באקראי לחיבור למשאבת MiniMed 780G (20 חולים) או לזריקות אינסולין יומיות עם מדידות סוכר (21 חולים). מבין אלו, 37 חולים (גיל ממוצע של 40.3 שנים) השלימו את המחקר.

משך הזמן בו רמות הסוכר היו בטווח היעד עלה מ-69.3% בתחילת המחקר ל-85.0% לאחר שלושה חודשים בזרוע הטיפול במשאבת MiniMed 780G, בעוד שבקבוצת הביקורת לא חל שינוי בשיעור זה (השפעת טיפול של 21.5%, p<0.001). משך הזמן בו רמות הסוכר בדם היו מתחת לטווח (מתחת ל-70 מ”ג/ד”ל) ירד מ-8.7% ל-2.1% בזרוע הטיפול במשאבת MiniMed 780G ונותר ללא שינוי בקבוצת הטיפול בזריקות אינסולין עם מדידות סוכר עצמיות (השפעת טיפול של 4.4%-, P<0.001).

בקרב משתתפים שחוברו למשאבת MiniMed 780G תועד שיפור משמעותי ברמות המוגלובין מסוכרר (השפעת טיפול של 0.6%-, p=0.005) ובאיכות החיים בתתי-מדדים ספציפיים, בהשוואה לחולים בזרוע הטיפול בזריקות אינסולין עם מדידות סוכר עצמיות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם סוכרת מסוג 1 תחת זריקות אינסולין שחוברו למשאבת MiniMed 780G חל שיפור משמעותית באיזון הגליקמי, באיכות החיים ובבריאות הפסיכולוגית.

 

Diabetes Care, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה