טכנולוגיות רפואיות

מחקר ביג דאטה משותף לחקר החוסר בוויטמין D הנפוץ בכל המזרח התיכון בין מכבי ואיחוד האמירויות

הסכם אמירויות מכבי

מכון המחקר והחדשנות של מכבי KSM וארגוני הבריאות של איחוד האמירויות בהסכמים אסטרטגיים לקידום מחקר רפואי משותף
SEHA, ארגון הבריאות המוביל באמירויות בהסכם ראשון עם גוף ישראלי
בין המחקרים הראשונים במסגרת ההסכמים:
מחקר ביג דאטה משותף לחקר החוסר בוויטמין D הנפוץ בכל המזרח התיכון

מכון המחקר והחדשנות של מכבי (KSM) וארגוני הבריאות המובילים של איחוד האמירויות חתמו על הסכמים אסטרטגיים רחבי היקף למחקר רפואי משותף לקידום מחקרים רפואיים משותפים וחדשנות טכנולוגית בין שתי המדינות.

ההסכמים נחתמו השבוע באבו דאבי, בין ד”ר טל פטלון, מנהלת מכון המחקר והחדשנות של מכבי (KSM), לבין נציגי גופי הבריאות: מנכ”ל G42 Health חברת הבריאות מהמובילות באמירויות האחראית על פרויקט הגנום האמירתי, אשיש איף קושי (Ashish Ipe Koshy), ומנכ”ל SEHA, ארגון הבריאות המוביל באמירויות, סעד אל קוואתי (Mr. Saeed Al Kuwaiti). מכון המחקר והחדשנות של מכבי KSM הוא הגוף הישראלי הראשון לחתום עם ארגון SHEA.

בחתימת ההסכמים נכחו גם שגריר ישראל באיחוד האמירויות, אמיר חייק, ואביעד תמיר, הנספח הכלכלי באיחוד האמירויות.

ההסכמים מתמקדים בקידום עולם המחקר הרפואי על-ידי שילוב יכולות ביג דאטה עם מחקר גנטי ומחקר קליני בחתירה אל עבר רפואה מותאמת אישית, וכן שימת דגש על חדשנות רפואית וגיבוש האקוסיסטם האזורי לזירת מחקר משותפת. המחקרים יעסקו בתחומים מגוונים ביניהם סרטן, מחלות לב וכלי דם, סוכרת ועוד.

ההסכמים באבו דאבי מגיעים על רקע שיתופי פעולה מחקריים שכבר מתנהלים בימים אלה, ביניהם מחקר משותף לחקר החוסר בוויטמין D והשלכותיו הרפואיות- בעיה שנפוצה בכל אזור המזרח התיכון, וכן שיתופי פעולה ראשוניים למחקר רפואי משותף עם משרד הבריאות האמירתי.

לפני כחודש נחתם הסכם גדול נוסף בין מכון המחקר והחדשנות של מכבי KSM לבין מערכת הבריאות של בחריין. בהמשך צפויים הסכמים עם מדינות נוספות.

ד”ר טל פטלון, מנהלת KSM מכון המחקר והחדשנות של מכבי אמרה כי: “זהו צעד חשוב נוסף במסע שיתופי הפעולה המחקריים שלנו עם מדינות האזור לפיתוח אקוסיסטם חדשני משותף שיקדם מחקר ופיתוח לרפואה מתקדמת ומותאמת אישית תוך יצירת בידול למזרח התיכון”

שגריר ישראל באיחוד האמירויות, אמיר חייק, אמר: “אנו שמחים וגאים על עוד צעד משמעותי לקידום היחסים בין מדינת ישראל ואיחוד האמירויות. תחום הרפואה הוא תחום חשוב במיוחד לשתי המדינות ושיתוף פעולה מסוג זה יתרום לקידום בריאות התושבים במדינותינו ובאזור כולו”.

בתמונה: מימין: ד”ר טל פטלון, מנהלת מכון המחקר והחדשנות של מכבי KSM, אמיר חייק, שגריר ישראל באמירויות, מנכ”ל G42, אשיש איף קושי, וסמנכ”ל תפעול G42, פאהד אל מרזוקי. קרדיט צילום: יח”צ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה