נאונטולוגיה

השימוש במד סוכר רציף עשוי לשפר את הסיכויים ללידת תינוק במשקל לידה תקין (Diabetes Care)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Diabetes Care עולה כי הקפדה על ריכוז סוכר ממוצע נמוך יותר לאור 24 שעות על-פי מד סוכר רציף ואחוז זמן גדול יותר בו ערכי הסוכר היו בטווח לפני תום הטרימסטר הראשון מלווים בסיכוי גבוה יותר להשגת משקל לידה תקין בנשים עם סוכרת מסוג 1.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע את השינויים במדדי מד סוכר רציף לפי שבוע היריון ואת פרופיל הסוכר לאורך 24 שעות והקשר עם משקל הלידה של התינוק בנשים הרות עם סוכרת מסוג 1.

החוקרים בחנו למעלה מ-10.5 מיליון מדדי סוכר לפי מד סוכר רציף מ-386 נשים הרות עם סוכרת מסוג 1 משני מחקרים בינלאומיים. מדדי מד סוכר רציף ופרופיל הסוכר לאורך 24 שעות חושב לכל שבוע היריון והם קבעו את הקשר בין לידת תינוק במשקל תקין (אחוזונים 10-90) או במשקל לידה גדול (מעל אחוזון 90).

ריכוז הסוכר לפי מד סוכר רציף ירד ואחוז הזמן במהלך ההיריון בו ערכי סוכר היו בטווח היעד של 63-140 מ”ג/ד”ל עלה במהלך 10 השבועות הראשונים להיריון והתייצב עד שובע 28 להיריון, לפני שיפור נוסף במדידות סוכר ממוצע ואחוז הזמן בו הנשים היו בטווח עד ללידה.

מדדי מד סוכר רציף של האם נפרדו החל משבוע 10 להיריון, כאשר בנשים עם תינוק במשקל לידה תקין לעומת תינוק גדול לגיל ההיריון תועד ריכוז סוכר ממוצע נמוך יותר לפי מד סוכר רציף (127.8 מ”ג/ד”ל לעומת 135 מ”ג/ד”ל) ואחוז גדול יותר של הזמן בו ערכי הסוכר היו בטווח היעד (55% לעומת 50%, בהתאמה). בהריונות של תינוקות במשקל גדול לגיל ההיריון פרופיל הסוכר לאורך 24 שעות היה גבוה יותר משמעותית לאורך היממה החל משבוע 10 להיריון.

ממצאי המחקר מדגישים את החשיבות של יעדי סוכר לפי מד סוכר רציף לשיפור משק הסוכר בדם בנשים הרות משלב מוקדם של ההיריון.

 

Diabetes Care, 2022;45(8):1724–1734

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה