נאונטולוגיה

השפעות זיהום אוויר על אסתמה בילדים עם אטופיק דרמטיטיס (Pediatr Pulmonol)

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatric Pulmonology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר בין חשיפה לפני הלידה ולאחר הלידה לזיהום אוויר ובין הסיכון להתפתחות אסתמה בילדים עם אטופיק דרמטיטיס.

ברקע למחקר מסבירים החוקרם כי ידוע על קשר הדוק בין זיהום אוויר ובין אסתמה, אך אין נתונים אודות הופעה חדשה של אסתמה בילדים עם אטופיק דרמטיטיס. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון אם חשיפה לזיהום אוויר לפני הלידה או לאחריה מעוררת התפתחות אסתמה בילדים עם אטופיק דרמטיטיס.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל נתונים אודות חולים מתחת לגיל 18 שנים עם אבחנה של אקזמה או אטופיק דרמטיטיס בין 2009 עד 2019.

החוקרים בחנו את הריכוז החודשי הממוצע של מזהמים באוויר בשנה, שלוש שנים וחמש שנים לפני תאריך האינדקס ושלושה, שישה ותשעה חודשים לפני הלידה וכן סיווגו אותן לפי גיל, ריכוז IgE ואחוז אאזנופילים ו-ECP (Eosinophil Cationic Protein).

חשיפה לאחר הלידה לחומר חלקיקי נישא באוויר (PM2.5 ו-PM10), דו תחמוצת גופרית, אוזון, פחמן חד-חמצני, NO (Nitric Oxide), NO2 (Nitric Dioxide) ו-NOx, וחשיפה לפני הלידה ל-PM2.5, PM10″ דו תחמוצת הגופרית, NO ו-NOx היו גבוהים יותר משמעותית בקרב אלו עם אסתמה, בהשוואה לאלו ללא-אסתמה.

בחולים עם ריכוז IgE מעל 100 יחידות בינלאומיות/מ”ל ו-ECP נמוך מ-24 ננוגרם/מ”ל תועדה השפעה משמעותית של חשיפה לאחר הלידה ל-PM2.5 ו-PM10, בפרט פחמן חד-חמצני, על התפתחות אסתמה ובאלו עם ספירת אאזנופילים מעל 3% תועדה השפעה משמעותית לחשיפה לפני הלידה ל-PM2.5, בפרט דו תחמוצת הגופרית, NO ו-NO2.

ממצאים אלו מצביעים על קשר בין חשיפה לזיהום אוויר לפני ואחרי הלידה ובין התפתחות אסתמה בילדים עם אטופיק דרמטיטיס.

 

Pediatr Pulmonol. 2022 Aug 4

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה