נפרולוגיה

מקרה ייחודי של הליך כירורגי שייתר המשך טיפול תרופתי להורדת לחץ דם: הגידול הוסר – ולחץ הדם ירד (הודעת אסותא אשדוד)

הודעת בית החולים הציבורי אסותא אשדוד:

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד התקבלה מטופלת בת 35, אם ל4 ילדים תושבת העיר באר שבע, לאחר שבמשך 7 שנים סבלה מהתקפי חרדות מרובים ועלייה ניכרת ומתמידה בלחץ הדם.

מבירור המקרה עולה, כי המטופלת טופלה ע”י רופא משפחה באמצעות תרופות רבות, להורדת לחץ דם, אך עם חלוף הזמן אפקטיביות התרופות הלכה ופחתה.

המטופלת ניבדקה על ידי ד”ר מיכאל האוזמן, נפרולוג בכיר במכון למחלות כליה ויתר לחץ דם בבית החולים אסותא אשדוד בעקבות חשד כי מדובר בגידול המפריש הורמון הגורם לעליה בלחץ הדם, ערך ד”ר האוזמן סדרה של בדיקות דם, שתן ו CT .

הבדיקות אוששו את החשד כי מדובר בגידול של בלוטת האדרנל המפריש הורמון  Aldosterone שגורם לעלייה בלחצי הדם ללא קשר לוויסות הגוף.

המטופלת הופנתה למחלקה האורולוגית בראשותה של ד”ר אורית רז, בעלת ניסיון כירורגי בתחום. לאחר הכנה קפדנית של המטופלת על ידי צוות הרדמה מנוסה בתחום, המטופלת עברה ניתוח בגישה לפרוסקופית להסרת בלוטת האדרנל (יותרת הכליה) אשר בתוכה הגידול.

עם שחרורה מבית החולים, חל שיפור מידי במצבה הבריאותי והיא איננה נזקקת עוד לטיפול תרופתי לוויסות לחץ הדם.

מדובר במקרה ייחודי בו הליך רפואי מייתר לגמרי את הצורך בתרופות לטיפול בהורדת לחץ דם.

בד”כ, אדם הסובל מלחץ דם גבוה נזקק לטיפול תרופתי לכל ימי חייו.  

ד”ר אורית רז, מנהלת המחלקה האורולוגית (בתמונה) :
“מדובר בגידולים יחסית נפוצים בקרב חולים עם יתר לחץ דם, אך לצערנו רובם לא עוברים את הברור והאבחנה. גילוי הגידול והסרתו בניתוח חסך למטופלת מחלה כרונית קשה הדורשת טיפול תרופתי אינטנסיבי, עם תופעות לואי רבות ופגיעה באיברים לאורך השנים. אני שמחה ומלאת סיפוק שהניתוח הצליח להבריא את המטופלת, אפשר לה לחזור נינוחה ובריאה לחיק בני משפחתה”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה