נפרולוגיה

בעיות שמיעה נפוצות לאחר טיפול כימותרפי המבסס על טקסנים (BMJ Support Palliat Care)

 אובדן שמיעה וטנטון נפוצים במטופלים ששרדו ממאירות וטופלו במשטר כימותרפי המבוסס על פלטינום או טקסנים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת BMJ Supportive & Palliative Care.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין מידע רב אודות אובדן שמיעה וטנטון על-רקע טיפול כימותרפי. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את ההבדלים בשיעורים והשפעות אובדן שמיעה וטנטון בקרב מטופלים ששרדו ממאירות וטופלו בפלטינום בלבד, בטקסנים בלבד, או בשילוב פלטינום וטקסנים.

 מדגם המחקר כלל 273 מטופלים ששרדו ממאירות שד, מערכת עיכול, גניקולוגית או ריאות ודיווחו על ירידה בשמיעה וטנטון והשלימו בדיקת שמיעה. על-מנת לתקן לשינויים תלויי-גיל ומגדר בשמיעה, כל בדיקת שמיעה עברה הערכה בהתאם לקריטריוני National Health and Nutrition Examination Survey-modified Occupational Safety and Health Administration. המשתתפים סווגו עם אובדן שמיעה במידה ובתדירות כלשהי התוצאה הייתה גרועה מאחוזון 50 לגילם ומינם. אבחנה של טנטון נקבעה במידה ודיווחו כי לפחות ב-10% מזמן הערות שלהם הם היו מודעים לטנטון.

 החוקרים מדווחים כי מבחינת מרבית המאפיינים הדמוגרפיים והקליניים, לא תועדו הבדלים בין שלוש קבוצות הטיפול הכימותרפי. שיעורי אובדן שמיעה מוכח בבדיקת שמיעה נעו בין 52.3% ועד 71.4%. שיעורי הופעת טנטון נעו בין 37.1% ועד 40%. מניתוח הנתונים עלה כי לא היו הבדלים בין שלוש הקבוצות בשיעורי או השפעות ירידה בשמיעה וטנטון.

 ממצאי המחקר מעידים כי ללא תלות במשטר הטיפול הכימותרפי, מגנונים דומים עשויים להוביל לפגיעה עצבית והתפתחות טנטון ופגיעה בשמיעה.

  

BMJ Support Palliat Care. Published July 27, 2022

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה