תזונה

טיפול ב-Osteoconazole מונע הישנות קנדידיאזיס של הלדן והעריה למשך שנתיים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה- Infectious Diseases Society for Obstetrics and Gynecology)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Infectious Diseases Society for Obstetrics and Gynecology עולה כי Osteoconazole יעיל בטיפול במקרים חוזרים של קנדידיאזיס של הלדן והעריה ומונע אירועים למשך 96 שבועות לאחר מתן הטיפול לאורך 12 שבועות.

החוקרים עקבו אחר 89 נשים עם הישנות קנדידיאזיס של הלדן והעריה ממחקרי VIOLET. במסגרת מחקרי VIOLET, מחקרים כפל-סמיות בשלב 3, הנשים נטלו Fluconazole למשך שבועיים וחולקו באקראי לקבלת Osteoconazole או פלסבו למשך 12 שבועות. הנשים לקחו חלק בביקורי מעקב לאורך 48 שבועות. במהלך המחקר החוקרים יצרו קשר עם המשתתפות כל שישה שבועות במטרה לקבוע אם היו אירועים של קנדידיאזיס משבוע 48 עד שבוע 96.

בסיכומו של דבר, 60 מבין 71 משתתפות (85%) שחולקו באקראי לטיפול ב- Osteoconazole ו-13 מבין 18 נשים (72%) שחולקו באקראי לזרוע הפלסבו היו במעקב לאורך 96 שבועות.

בהשוואה לזרוע הפלסבו, בקרב נשים בזרוע הטיפול ב- Osteoconazole תועדו שיעורי היארעות נמוכים יותר משמעותית של קנדידיאזיס של הלדן והעריה בין שבוע 48 ושבוע 96 (21% לעומת 5%, p=0.007) ומההקצאה האקראית ועד לאחר 96 שבועות (73% לעומת 15%, p<0.001). בזרוע הטיפול ב- Osteoconazole תועד גם מרווח זמן ארוך יותר משמעותית עד להישנות (יחס סיכון של 0.11, P<0.001). בממוצע, בזרוע הטיפול ב- Osteoconazole הנשים הגיעו ל-92 שבועות ללא הישנות.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את Osteoconazole בחודש אפריל לטיפול בנשים לא פוריות ובנשים לאחר-מנופאוזה עם הישנות קנדידיאזיס של הלדן והעריה. החוקרים מתכננים להשלים מחקר להוכחת בטיחות הטיפול התרופתי גם באוכלוסיות אחרות, דוגמת נשים הרות.

מהממצאים עולה כי Osteoconazole הינו טיפול יעיל מאוד במניעת השנויות קנדידיאזיס של הלדן והעריה למשך למעלה משנה. למעשה, התוצאות נותרו מובהקות סטטיסטית לאחר שנתיים, ככל הנראה הודות זמן מחצית החיים הארוך של הטיפול התרופתי.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה- Infectious Diseases Society for Obstetrics and Gynecology

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה