אונקולוגיה

טיפול פומי ב-Octreotide הדגים יעילות גבוהה ולאורך זמן במבוגרים עם אקרומגליה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society) / הערת מנהל תחום היפופיזה, פרופ’ עמית עקירוב

 למעלה מ-90% מהמבוגרים עם אקרומגליה שמרו על התגובה לטיפול פומי ב-Octreotide (Mycapssa) לאורך שלוש שנים לאחר התחלת הטיפול, כך עולה מתוצאות מחקר MPOWERED OLE שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טבליות Octreotide מהוות את התכשיר הפומי הראשון ממשפחת SRL (Somatostatin Receptor Ligands) לחולים עם אקרומגליה, אשר היו מאוזנים קודם לכן תחת טיפול בזריקות SRL. כעת הם מדווחים על תוצאות שלב הארכה בתווית-פתוחה עם נתונים אודות חולים שהשלימו שלוש שנות טיפול פומי ב-Octreotide.

 כפי שדווח בעבר, במחקר המקורי (מחקר MPOWERED בשלב 3) למעלה מ-90% מהחולים עם אקרומגליה הגיבו לטיפול הפומי לאחר 36 שבועות. שלב ההארכה בתווית-פתוחה (מחקר MPOWERED OLE) כלל 60 משתתפים שהמשיכו בטיפול הפומי, כאשר 51 השלימו את השנה הראשונה של מחקר ההארכה, 41 השלימו את השנה השנייה ו-14 השלימו את שלוש שנות מחקר ההארכה. תגובה לטיפול הוגדרה בנוכחות ריכוזי IGF-1 של עד פי 1.3 מעל הטווח העליון של הנורמה. תוצאי הבטיחות נאספו בתום כל שנה.

 מהנתונים עולה כי מרבית המשתתפים שמרו על התגובה הביוכימית לטיפול הפומי בשלב ההארכה בתווית-פתוחה, כאשר 94% שמרו על התגובה לאחר שנה אחת, 90% לאחר שנתיים ו-93% שמרו על התגובה לטיפול לאחר שלוש שנים. הריכוז הממוצע של IGF-1 נותר מתחת לטווח העליון של הנורמה ברקב המשתתפים במחקר בשלב ההארכה בתווית-פתוחה.

 החוקרים מדווחים כי 19 מבוגרים שהשתמשו בתחילה בזריקות SRL במהלך המחקר בשלב 3 ולאחר מכן חצו לטיפול הפומי ב-Octreotide בשלב ההארכה בתווית-פתוחה. בתת-קבוצה זו תועדה עליה של 67% בשיעור המבוגרים שתיארו את השליטה בתסמינים שלהם כמצוינת או טובה מאוד. נוחות הטיפול ושביעות הרצון של החולים השתפרו גם כן באופן משמעותי באלו שהחלו טיפול בזריקות SRL וחצו לטיפול הפומי ב-Octreotide.

 בממוצע, 19 החולים הללו הדגימו שיפור בתוצאים בכל הנוגע לבקרת תסמיני אקרומגליה, כמו גם בהערכתם את נוחות הטיפול ושביעות הרצון הכוללת מהטיפול הפומי. לאור זאת, לא רק שהטיפול הפומי ב-Octreotide היה בטוח ויעיל, אלא גם לווה בשביעות רצון גבוהה יותר של המטופלים.

 פרופיל הבטיחות של Octreotide בשלב ההארכה בתווית-פתוחה תאם לפרופיל הטיפול כפי שעלה מהמחקר בשלב 3. לא תועדו אירועים חריגים חדשים במהלך שלב ההארכה בתווית-פתוחה.

 

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society

 

לידיעה ב-Healio

 

הערת מערכת מאת עורך תחום היפופיזה, פרופ’ עמית עקירוב:

 הטיפול בזריקות SRL מהווה את קו הטיפול התרופתי הראשון בחולים עם אקרומגליה, כאשר חלק גדול מהחולים מגיבים לטיפול זה, אשר ניתן לרוב אחת לחודש. אפשרות מתן הטיפול בצורת כדורים חוסך את הצורך בזריקות, כאשר למרות שמדובר בכדור הניתן פעמיים ביום ודורש קיבה ריקה, שביעות הרצון של החולים הייתה גבוהה מאוד לאחר המעבר מזריקות לכדורים. בשלב זה חשוב להדגיש כי הטיפול הפומי מאושר רק לחולים אשר טופלו קודם לכן בזריקות SRL והיו מאוזנים היטב תחת הטיפול. עוד יש לציין כי הטיפול אמנם אושר ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי, אך בשלב זה אינו זמין בישראל.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה