אונקולוגיה

גורמים פרוגנוסטיים לחיזוי התוצאות בנשים עם גרורות מוחיות משנית לסרטן צוואר הרחם (J Neurooncol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Neuro-Oncology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הפרוגנוזה של נשים עם גרורות מוחיות משנית לסרטן צוואר הרחם היא גרועה, כאשר שיעורי ההישרדות טובים יותר בנשים ללא גרורות חוץ-מוחיות תחת טיפול משולב.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שגרורות מוחיות משנית לסרטן צוואר הרחם הן נדירות, אלו לרוב מלוות במות החולות. בחירה נכונה של החולות לטיפולים ספציפיים עשויה להביא לשיפור ההישרדות במקרים אלו. במחקר הנוכחי הם ביקשו לתאר את המאפיינים של נשים עם סרטן צוואר הרחם שפיתחו גרורות מוחיות ולזהות את הגורמים הקשורים בהישרדות הכוללת. ההשפעה של גרורות מוחיות על ההישרדות הכוללת הוגדרה כתוצא משני של המחקר.

המחקר הרטרוספקטיבי כלל 3,394 נשים שאובחנו עם סרטן צוואר הרחם בין ינואר 2010 ועד דצמבר 2017, כאשר ב-48 נשים זוהו גרורות מוחיות. חציון מרווח הזמן בין אבחנת הממאירות והתפתחות גרורות מוחיות עמד על שנה וחצי.

כאבי ראש (29.2%), סחרחורות/הפרעה בשיווי משקל (29.2%), ורטיגו (29.2%) והפרעות מוטוריות (25.0%) היו הסימנים והתסמינים הנפוצים ביותר בנשים אלו. חציון ההישרדות הכוללת לאחר אבחנה של גרורות מוחיות עמד על 1.6 חודשים (רווח בר-סמך 95% של 0.9-2.3 חודשים), בעוד שבקרב הנשים ללא גרורות מוחיות חציון משך ההישרדות עמד על 5.5 שנים (רווח בר-סמך 95% של 4.9-6.1 שנים).

מניתוח רב-משתני עלה כי נוכחות גרורות חוץ-מוחיות לאתר אחד (יחס סיכון של 2.8, רווח בר-סמך 95% של 1.3-6.2) וקבלת טיפול תומך (יחס סיכון של 13.7, רווח בר-סמך 95% של 3.1-60.3) נקשרו בקשר בלתי-תלוי עם הסיכון לתמותה.

חציון ההישרדות של נשים עם גרורות מוחיות משנית לסרטן צוואר הרחם הוא קצר מאוד. באלו עם גרורות מחוץ למוח ובנשים תחת משלב גישות טיפול תועדו שיעורי הישרדות טובים יותר.

 

J Neurooncol, Jul 14, 2022

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה