עיניים

משלב Dabrafenib-Trametinib אשר לטיפול כנגד מגוון גידולים סולידיים (מתוך הודעת ה-FDA)

FDA

 מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור מואץ של משלב Dabrafenib עם Trametinib למבוגרים וילדים בגילאי 6 שנים ומעלה עם גידולים סולידיים לא-נתיחים או גרורתיים עם מוטאציית BRAF V600E, בהם תועדה התקדמות מחלה לאחר טיפול קודם ואין אפשרויות טיפול חליפיות משביעות רצון.

 המשלב מהווה את הטיפול הראשון והיחיד הכולל מעכב BRAF/MEK המאושר כנגד גידולים סולידיים עם מוטציית BRAF V600E, המובילה לגדילה של למעלה מ-20 סוגי גידולים שונים וזהו מעכב BRAF/MEK היחיד המאושר לטיפול בילדים.

 הטיפול המשולב כבר אושר לטיפול במלנומה, סרטן ריאות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) וסרטן בלוטת תריס, בהם ישנה עדות למוטציית BRAF.

 האישור החדש מבוסס על שני מחקרים במבוגרים ומחקר אחד בילדים שהראו תועלת מבחינת התגובה הכוללת בחולים עם גליומה בדרגה גבוהה ונמוכה, ממאירויות דרכי מרה וממאירויות מסוימות בדרכי המין ובמערכת העיכול. בחולים מבוגרים יותר, שיעורי התגובה הכוללים נעו בין 33% בקרב 48 חולים עם גליומה בדרגה גבוהה ועד 80% בחמש נשים עם סרטן שחלות סרוזי בדרגה נמוכה.

 אישור הטיפול לילדים מבוסס על הערכת יעילות הטיפול ב-48 חולים. בקרב 36 החולים עם גליומה, שיעורי התגובה הכוללים עמדו על 25%.

 המומחים מסבירים כי לאור הבנת החשיבות של מוטציית BRAF בגידולים ממאירים, רופאים יכולים לשקול השלמת בדיקת BRAF כחלק מהבירור האבחנתי השגרתי במטרה לבחון אפשרות טיפול חדשה לחולים עם גידולים סולידיים רבים.

 באשר לבטיחות הטיפול, האירועים החריגים שנקשרו עם הטיפול כוללים אירועי דמם והתנקבות מערכת העיכול, כמו גם רעילות עינית ועורית.

 

מתוך הודעת ה-FDA

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה