אורתופדיה-פיזיותרפיה

הגשתם כבר רעיון לתחרות ”יוזמת הבריאות המובילה של השנה”? נותר לכם פחות מחודש

עשרות יוזמות הוגשו עד כה, רבות מהן על ידי עובדי מערכת הבריאות וחברות הזנק, אך גם עמותות ויזמים פרטיים הגישו השנה יוזמות יצירתיות מאוד, המסתמנות כמבטיחות. אם גם לכם יש רעיון שיכול לתרום למערכת הבריאות ולסייע לחולים, שירות משופר או יעיל יותר; מוצר או פרויקט חדשני – נותר לכם פחות מחודש להגישו לתחרות 2018.

פורום Reboot, קהילה התנדבותית של מומחים ובכירים, בהם אנשי מפתח ומובילי דעה במערכות הבריאות, האקדמיה והתעשייה בישראל מזמין את הציבור, זו השנה השנייה, להציע רעיונות שיסייעו להתמודד עם אתגרי הקיימות של מערכת הבריאות.
בדצמבר האחרון הכריז הפורום, בשיתוף עם גופים וארגונים נוספים, על פתיחת תחרות “יוזמת הבריאות המובילה לשנת 2018″, ההזדמנות השנתית המאפשרת לממש רעיונות שיסייעו לחולים או ישפרו את מערכת הבריאות, להגשים תוכניות או לפתח פרוייקטים קיימים וליישמם במקומות נוספים. מטרת התחרות הינה לעודד הגשת יוזמות לחממת הבריאות שהקים הפורום (Health Accelerator), מודל ייחודי ללא מטרות רווח, המאפשר ל”התניע” רעיונות ולסייע בהוצאתם לפועל או לסייע בפיתוח והרחבת יוזמות ותוכניות קיימות. בניגוד לחממות ‘סטרטאפ’, המודל כאן אינו מוכוון לתוצאות עסקיות עבור המשקיעים, אלא לתוצאות שימדדו בשיפור תחום בריאות הציבור, תהליכים, שירות, חווית המטופל ועוד, כאשר הרווח הוא של מערכת הבריאות בכללותה.
החממה מציעה “חבילת התנעה” בשווי של עד 250,000 , הכוללת סיוע כספי וליווי מקצועי, היכרות וייעוץ של בכירים ממערכת הבריאות, האקדמיה והתעשייה, מנטורינג של מומחים מובילים, חשיפה מקצועית במסגרת כנס ‘קיימות בבריאות’ השנתי שמקיים הפורום וחשיפה תקשורתית וציבורית. חברי הפורום, המונה מעל ל-700 איש, שותפים בבחירת היוזמות הזוכות.

בתחרות שנערכה בשנה שעברה הוכרזה היוזמה ‘טיפה למחקר’ של מכבי שירותי בריאות כ”יוזמת הבריאות המובילה של השנה”. פרופ’ ורדה שלו, מנהלת מכון המחקר של מכבי מספרת כי “בשנה שחלפה מאז שזכינו בתחרות, הפרויקט נוסק ופורח. השקנו את הביו-בנק ולאחר שקיבלנו את אישור משרד הבריאות. השקנו גם אתר לחולים, בו כל חולה יוכל לדעת אם הדגימה שנלקחה ממנו נבדקת”. עוד מוסיפה שלו כי “בזכות הדחיפה והחשיפה של הפרויקט בתחרות, קיבלנו פניות לשיתופי פעולה עם האקדמיה ועם סטארטאפים שונים ועם חלקם נחתמו הסכמים”.
התחרות פתוחה לכל מי שעובדים במערכת הבריאות, עמותות, חברות פרטיות ויזמים שיש להם רעיון חדשני, תוכנית, מוצר או פיתוח שיכולים לעשות שינוי משמעותי ולהשפיע על בריאות כולנו. והשנה – מסלול חדש המבטיח בחירת יוזמות מהמגזר השלישי. נותר עוד חודש להגשת יוזמות.
בתחרות השנה שלושה מסלולים, המיועדים לספק הזדמנות שווה לקהלים שונים הפועלים בתחום הבריאות ותחומים משיקים. מסלול המיועד לגופים, מוסדות וארגונים במערכת הבריאות הציבורית, כגון: מרכזים רפואיים, קופות-חולים, איגודים מקצועיים, ועובדיהם. מסלול המיועד למגזר העסקי, כלומר יזמים, חברות פרטיות וסטארט-אפים המפתחים מוצרים, שירותים וטכנולוגיות חדשות, ומסלול המיועד לאנשים פרטיים, עמותות וארגונים ללא מטרות רווח, כגון: עמותות חולים, מוסדות אקדמיים וחינוכיים וכדומה.
עד כה הוגשו לתחרות של השנה עשרות רעיונות, תוכניות, פרוייקטים ויוזמות בריאותיות שונות הטומנות בחובן רעיונות והצעות שיפור וייעול. ההצעות שנאספו, חולשות על מגוון תחומים בסקטור הבריאות הישראלי והן הועלו על ידי מגוון רחב של אנשים, לרבות רופאים, אחיות ואנשי מקצוע השייכים לתחום, יזמים, ראשי ארגונים שונים ואף אנשים מן השורה.
כך לדוגמה, מנהל מחלקה בכיר באחד מהמרכזים הרפואיים הציע דרך להקטנת שיעור התמותה של חולים מאושפזים באמצעות פיתוח ייעודי המתריע על חריגות בערכי מעבדה, מדדים קליניים או טיפול תרופתי. יוזמה של מרכז רפואי אחר, מציעה שיטת בדיקה לא פולשנית חדשה המסוגלת לספק תוצאות בצורה טובה יותר מבדיקות מקובלות המתבצעות כיום. יוזמות אחרות, הועלו כדי לתת מענה לסוגיה רפואית ספציפית, כמו פתרון לבעיית הרטבות הלילה בקרב ילדים. השנה, יוזמות רבות הוגשו על ידי עמותות חולים, רובן מעודדות אבחון מוקדם של מחלות שונות או העלאת מודעות שתשפר תוצאות טיפוליות.
התחרות זוכה גם לעניין גבוה מצד קהילת היזמים המקומית, אשר גילתה את הערך המוסף שמספקת החממה. בין היוזמות שהוגשו השנה ניתן למצוא מספר חידושים מבטיחים, כמו למשל פתרון מבוסס ענן המשתמש באלגוריתמים סטטיסטיים וטכניקות חוויית משתמש כדי לסייע לרופא להתחיל את שלב האבחון בזמן שהחולה עדיין בחדר ההמתנה. “מצד אחד, כחברת הזנק, אנו זקוקים להשקעות של מיליונים, את זה לא נקבל כאן. מצד שני, יש לנו הזדמנות לקבל כאן ערך ששווה הרבה יותר מכסף”, מסביר אחד מהיזמים שהגישו יוזמות לתחרות. “ההיכרות עם בכירי מערכת הבריאות והתעשייה והחשיפה הרחבה בתחום, הינן משהו שקרנות הון סיכון ומשקיעים לא יודעים לספק לנו”.

“יש הכרח למצוא דרכים לגשר בין העלייה בתוחלת החיים ובהוצאות הבריאות לבין מקורות המימון המוגבלים של מערכת הבריאות, ובתוך כך לעודד שיתוף פעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים, והשקעה בהון האנושי הקיים”, מסביר דר’ יצחק ברלוביץ’, יו”ר חבר השופטים של התחרות ומי שמוביל בהתנדבות את את פעילות הפורום. “מערכת הבריאות בישראל היא עדיין אפקטיבית, יעילה ונגישה לכולנו, במחיר זול יחסית, וזו תוצאה של מחשבה פוריה, מבורכת ויצירתית. עלינו להמשיך את תהליך הצמיחה של החדשנות, לשים אותו במרכז תשומת הלב הציבורית ולגרום לכך שהמדינה תזרים לנושא את המשאבים הנדרשים כדי שנמשיך להוות מודל לחיקוי לכל העולם”, מוסיף ברלוביץ’.

הפורום, אשר הוקם בשנת 2014, הינו יוזמה לתועלת הציבור, הפועלת למען קידום מערכת בריאות בת-קיימא בישראל באמצעות זיהוי אתגרים והטמעת פתרונות שיביאו לשינוי. מלבד הפעילות ההתנדבותית של קהילת הבכירים והמומחים, תומכים בפורום ובחממה גם התעשייה והסקטור העסקי וכן גופים וארגונים רבים.

אם אתם חושבים שהיוזמה שלכם יכולה להיבחר כ”יוזמה המובילה של 2018″, נותר לכם חודש. תהליך ההגשה פשוט ומהיר, ומתבצע באמצעות טופס הכולל את תקציר הרעיון ופירוט היוזמה.  המועד אחרון להגשת יוזמות: ה-17 במרץ 2018 – בקישור זה: www.reboot.org.il

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה