כאב

המרכז הרפואי הלל יפה: שירות חדש וייחודי לסובלים מבעיות במפרק ירך

במרכז הרפואי הלל יפה נפתח שירות חדש לשימור מפרק ירך, הראשון מסוגו בארץ שמציע את כל שיטות הטיפול הקיימות במקום אחד. על השירות אחראי ד”ר ליאור לבר, רופא בכיר במחלקה אורתופדית ב’ ובמרפאת הספורט במרכז הרפואי הלל יפה.

כאבים במפרק הירך ובמפשעה הינן תלונות שכיחות בקרב צעירים ומבוגרים כאחד. עיסוק בפעילות גופנית וספורט אתגרי/תחרותי יכולים לעורר כאבים חזקים ולהוביל להגבלה תפקודית ולקושי ממשי בביצוע פעולות יומיומיות פשוטות, כמו הליכה, נהיגה וישיבה ממושכת. במרכז הרפואי הלל יפה נפתח שירות חדש הכולל אבחון של רופא מומחה בתחום שימור מפרק הירך, ביצוע הערכה יסודית בהתאם לתלונות המטופל, בדיקה גופנית המשלבת מבחנים ייעודיים וספציפיים וכן בדיקות הדמיה על מנת לאתר את מכלול הגורמים האפשריים לכאב.
על שירות זה אחראי ד”ר ליאור לבר, רופא מומחה ברפואת ספורט ושימור מפרק הירך, אשר עבר תת-השתלמות ברפואת ספורט אצל אורתופד קבוצת הכדורגל של ברצלונה. בהמשך ביצע תת-התמחות קלינית מחקרית ברפואת ספורט באוניברסיטת Duke בארה”ב, התמחה במרכזים מהמובילים והמתקדמים בעולם לשימור מפרק הברך והירך באנגליה ועבד כרופא בקבוצות ספורט במועדונים המובילים בארץ ובעולם.
השירות החדש כולל גם טיפול בבעיות התפתחותיות של המפרק, להן לא היה מענה עד היום בארץ בקרב מבוגרים צעירים (בגילאי 16 – 40). לעתים הפתרון לבעיות אלה הוא ניתוח מורכב לשינוי מבנה האגן, תחום נוסף בו התמחה ד”ר לבר.
ד”ר ירון ברקוביץ’, מנהל מחלקה אורתופדית ב’, ציין: “השירות שניתן במרפאה שלנו מספק למעשה את הספקטרום המלא של שימור מפרק ירך ונותן מענה כולל לסובלים מבעיות במפרקי הירך ובמפשעות- החל משלב האבחון, הטיפול ועד לחזרה מלאה לפעילות. אנו היחידים בארץ שמאגדים את כל הטיפולים במקום אחד מבלי שהמטופל יתרוצץ ויעבור בכמה מכונים ומרפאות לצורך בדיקות, צילומים וטיפולים משלימים. קיים מגוון רחב של טיפולים שמרניים וניתוחיים, החל משינוי סוג הפעילות, טיפולי פיזיותרפיה ועד לניתוח “ארתרוסקופיה של מפרק הירך”- שיטת ניתוח זעיר פולשנית בה מוחדרת מצלמה לתוך המפרק וכלים לאבחון וטיפול בבעיה”.
לקביעת תור במרפאת ספורט- ירך ושימור מפרק ירך יש לחייג *6742. יש להצטייד בהפניה וטופס התחייבות מהמבטח הרפואי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה