כאב

תועלת הליכה ועמידה בכאב לחולים במחלת עורקים פריפריים (JAHA)

מחקר חדש שפורסם ב-JAHA הראה כי חולי PAD המבצעים הליכות ועומדים בכאב הכרוך בכך, משפרים באופן משמעותי את יכולות האמבולציה, שיווי המשקל וחוזק הרגליים שלהם

עבור מטופלים עם מחלת עורקים היקפיים (PAD), אפילו הליכות קצרות עלולות להיות מלוות בכאבי תופת. מחקר חדש שפורסם ב-Journal of American Heart Assosiation הראה כי חולי PAD המבצעים הליכות ועומדים בכאב הכרוך בכך, משפרים באופן משמעותי את יכולות האמבולציה, שיווי המשקל וחוזק הרגליים שלהם, אשר נקשרו לאריכות חיים מוגברת.

הליכה לצורך פעילות גופנית היא קריטית עבור אנשים עם PAD בגפיים התחתונות, אמר החוקר הראשי ל-Medscape, אך כאבי רגליים מונעים מאנשים רבים לעשות זאת. הוא אמר שקבוצת החוקרים מקווה שהצגת התמורה של גישת “אין כאב, אין רווח” נותנת לאנשים עם PAD את הנחישות להתמיד בהליכות, גם כשזה קשה. המחקר החדש, ניתוח פוסט-הוק של ניסוי LITE (Low-Intensity Exercise Intervention in PAD), מצא שפעילות גופנית בעצימות נמוכה לא שיפרה את הסימפטומים של PAD, אבל פעילות גופנית בעצימות גבוהה כן. החוקרים השוו 109 אנשים עם PAD שהלכו מהר מספיק כדי לגרום לאי נוחות לעומת 101 אנשים שהלכו בקצב נוח ו-54 אנשים שלא התאמנו כלל. הגיל הממוצע היה 69 שנים, 48% מהמשתתפים היו נשים ו-61% היו שחורים. כולם הלכו בבית, כולל ביקורים במרכז רפואי בתחילת המחקר כדי לקבל טיפים לפעילות גופנית ולאחר מכן תמיכה טלפונית ממאמני התעמלות במהלך המחקר. החוקרים עודדו את אלו בקבוצת אי הנוחות ללכת מהר מספיק כדי לגרום לכאב משמעותי ברגליהם, עד 10 דקות או כל עוד הם יכולים. לאחר מכן הם נחו לפני שהלכו שוב, באופן אידיאלי עד חמש פעמים ביום במשך 5 ימים בשבוע.

לאחר 6 חודשים, מטופלים בקבוצת אי הנוחות הלכו 0.056 מ’ לשנייה מהר יותר מאלו שבקבוצת הנוחות במהלך מבחן הליכה של 4 מטר (CI 95%, 0.19-0.094 מ’/שנייה; P < .01), פער שגדל ב-12 חודשים ל-0.084 מ’/שנייה (CI 95%, 0.049-0.120 מ’/שנייה; P <.01). פער מובהק סטטיסטית התגלה גם בין קבוצת אי הנוחות והאי-פעילות גופנית לאחר 6 חודשים, אך הוא נסגר בסופו של דבר.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב- Journal of American Heart Assosiation

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה