כאב

עדויות חדשות תומכות ביעילות Infliximab לטיפול בצעירים עם ספונדילוארתריטיס (Arthritis Research & Therapy)

במאמר שפורסם בכתב העת Arthritis Research & Therapy מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Infliximab (רמיקד) הינו טיפול יעיל ובטוח בחולים עם ספונדילוארתריטיס מגיל צעיר עם תגובה לא-הולמת לטיפול קונבנציונאלי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות והבטיחות של Inflixmab לעומת פלסבו לטיפול בחולים עם הופעה בגיל ההתבגרות של ספונדילוארתריטיס.

המחקר האקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, בשלב III, ארך 12 שבועות וכלל חולים עד גיל 18 שנים עם הופעה בגיל צעיר של ספונדילוארתריטיס אשר לא הגיבו לטיפול בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים, Sulfasalazine, או מתוטרקסט. החולים חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת עירוי של Infliximab במינון 5 מ”ג/ק”ג או פלסבו; אלו שהשלימו את המחקר נכנסו לשלב הארכה בתווית-פתוחה לאורך 42 שבועות.

התוצא העיקרי היה מספר מפרקים פעילים. תוצאים משניים כללו את מדדי הערכת פעילות מחלה, רגישות בחיבור בין הגיד לעצם, מוביליות עמוד השדרה, רמות CRP בדם, מדד BASDAI (Bath Ankylosing Spondylitis Disease Activity Index), BASFAI (Bath Ankylosing Spondylitis Functional Index) ו-CHAQ (Childhood Health Assessment Questionnaire).

במסגרת המחקר חולקו באקראי 12 חולים לזרוע טיפול ב-Infliximab ו-14 חולקו לזרוע פלסבו. לא תועדו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בתחילת הדרך. לאחר 12 שבועות, מספר המפרקים הפעילים עמד בממוצע על 1.4 בזרוע הטיפול ב-Infliximab ועל 4.1 בזרוע הפלסבו (p=0.0002). מניתוח סטטיסטי שכלל את כל תוצאי הסיום עלו תוצאות לטובת Infliximab מבחינת מפרקים פעילים, מפרקים רגישים, מפרקים נפוחים ומספר נקודות רגישות בחיבור בין הגיד לעצם, כמו גם במדדי CHAQ וריכוזי CRP.

אירועים חריגים היו נפוצים יותר בזרוע הטיפול ב-Infliximab, כולל זיהומים ותגובות באתר העירוי, אך לא תועדו אירועים חריגים חמורים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Infliximab הינו טיפול יעיל בחולים עם הופעה של ספונדילוארתריטיס מגיל צעיר ותגובה לא-מספקת לטיפול קונבנציונאלי. עוד מדווחים החוקרים כי לא תועדו אירועים חריגים חמורים על-רקע הטיפול התרופתי באוכלוסייה זו.

 

Arthritis Research & Therapy, Aug 8, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה