אנדוקרינולוגיה ילדים

קווי ההנחיה האירופים לטיפול בסטטינים מפחיתים את השימוש בהם (JAMA Cardiology)

מחקר חדש שפורסם ב- JAMA Cardiologyהראה כי ספי הסיכון החדשים לטיפול בסטטינים למניעה של מחלות לב וכלי דם מפחיתים משמעותית את השימוש בסטטינים במדינות בסיכון נמוך

מחקר חדש שפורסם ב- JAMA Cardiologyהראה כי ספי הסיכון החדשים לטיפול בסטטינים למניעה ראשונית של מחלות לב וכלי דם טרשתיות בהנחיות האירופיות האחרונות מפחיתים באופן משמעותי את השימוש בסטטינים במדינות בסיכון נמוך. מחברי המחקר מדווחים כי ספי סיכון חדשים שנבחרו לטיפול בסטטינים בהנחיות האגודה האירופית לקרדיולוגיה (ESC) לשנת 2021 מפחיתים את הזכאות לסטטינים ל-4% בלבד מאוכלוסיית היעד ואף יותר מכך בטיפול בסטטינים בנשים.

לצורך המחקר, החוקרים השוו את הביצועים הקליניים של הנחיות המניעה האירופיות החדשות עם קווי ההנחיה של ה-AHA/ACC, ה-NICE, וההנחיות האירופיות לשנת 2019, בקבוצה של 66,909 אנשים בריאים ממחקר האוכלוסייה הכללי של קופנהגן. במהלך המעקב של 9 שנים, נצפו טווח של 2962-4277 אירועים קרדיווסקולריים לא קטלניים וקטלניים, כפי שהוגדרו על ידי המודלים בהנחיות השונות.

התוצאות הראו שלמרות שההנחיות האירופיות החדשות לשנת 2021 הציגו מודל סיכון חדש ומשופר, המכונה SCORE2, ההמלצות המעודכנות הספציפיות לגיל הפחיתו באופן דרמטי את הזכאות להמלצה מסוג I לטיפול בסטטינים ל-4% בלבד מהאנשים בגילאי 40-69, ולפחות מ-1% מהנשים. עובדה זו עומדת בניגוד חד להנחיות האירופיות הקודמות לשנת 2019, כמו גם להנחיות הנוכחיות של UK-NICE ו-US-ACC/AHA המספקות המלצות Class Iל-20%, 26% ו-34% מהאנשים, בהתאמה, עם תוצאים קליניים טובים יותר אצל גברים ונשים כאחד. החוקרים מדווחים גם על ניתוחים אחרים שבהם הרגישות של ההנחיות האירופיות החדשות שופרה במידה ניכרת על ידי הורדת ספי הטיפול. החוקר הראשי ציין ל-Medscape כי מודל הסיכון המקורי של SCORE ששימש בהנחיות היה בעייתי מכיוון שהוא ניבא רק את הסיכון של 10 שנים לאירועים קרדיו-וסקולריים קטלניים של טרשת עורקים, בעוד אלו מארה”ב ומבריטניה השתמשו באירועים קרדיו-וסקולריים קטלניים בנוסף ללא קטלניים.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב- JAMA Cardiology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה