אנדוקרינולוגיה ילדים

שילוב אטופיק דרמטיטיס עם אלרגיה למזון בגיל מוקדם מנבא הופעת אסתמה בילדות (Allergy Asthma Immunol Res)

אלרגיה

 במאמר שפורסם בכתב העת Allergy, Asthma and Immunology Research מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שילוב אטופיק דרמטיטיס עם אלרגיה למזון בגיל צעיר מלווה בעליה משמעותית בסיכון לאסתמה ונזלת אלרגית בילדים בגיל בית-ספר, כאשר למשלב המלחות האלרגיות השפעה אדטיבית על הסיכון לאסתמה בילדות.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיים קשר בין אטופיק דרמטיטיס ואלרגיה למזון ובין מחלות נשימתיות כחלק מהמצעד האטופי (Atopic March). עם זאת, בילדים עם אטופיק דרמטיטיס ואלרגיה למזון ייתכנו מהלכי מחלה שונים והמנגנון בבסיס המצעד אטופי אינו מובן היטב. במחקר הנוכחי הם בחנו אם פנוטיפ של אטופיק דרמטיטיס עם אלרגיה למזון בגיל צעיר עשוי להשפיע על הסיכון לאסתמה ונזלת אלרגית בילדים בגיל בית-ספר.

 מדגם המחקר כלל 1,579 ילדים ממאגר Panel Study on Korean Children שהיו במעקב עד שנת 2013. המשתתפים אובחנו עם אטופיק דרמטיטיס וסווגו לפי גיל הופעת המחלה העורית ומצבה לאורך זמן, כמו גם לפי העדר/נוכחות היסטוריה של אלרגיה למזון. החוקרים השוו את שיעורי אסתמה ונזלת אלרגית בין הפנוטיפים השונים של אטופיק דרמטיטיס.

 מהנתונים עולה קשר בין אסתמה ונזלת אלרגית עם תסמינים פעילים במהלך 12 חודשים בגילאי 6-8 שנים ובין פנוטיפ הופעה מוקדמת ולאורך זמן של אטופיק דרמטיטיס, ללא תלות בנוכחות או העדר אלרגיה למזון. משלב אטופיק דרמטיטיס עם אלרגיה למזון לווה בסיכון גבוה יותר לצפצופים לאחרונה בילדים בגיל 8 שנים, בהשוואה לסיכון שתועד בחולים עם אטופיק דרמטיטיס ללא אלרגיה למזון (יחס סיכויים מתוקן של 8.09, רווח בר-סמך 95% של 2.54-25.76).

 בילדים עם הופעה מוקדמת של אטופיק דרמטיטיס פרסיסטנטי ובשילוב עם אלרגיה למזון תועדה מגמה שונה עם שכיחות גבוהה יותר של צפצופים ונזלת אלרגית בגילאי 5-8 שנים, בהשוואה לאלו ללא אבחנה של אטופיק דרמטיטיס.

 החוקרים מסכמים וכותבים כי משלב אטופיק דרמטיטיס עם אלרגיה למזון בגיל צעיר עשוי לסייע בניבוי ומניעת אסתמה ונזלת אלרגית בילדים בגיל בית-ספר.

 

Allergy Asthma Immunol Res, Sep 14, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה