אנדוקרינולוגיה ילדים

עדויות חדשות תומכות ביעילות ארוכת-טווח של Baricitinib לטיפול באלופציה אראטה (Am J Clin Dermatol)

קירח

עדויות משני מחקרים בשלב 3 תומכות ביעילות ארוכת-טווח של Baricitinib (אולומיאנט) לטיפול בחולים עם אלופציה אראטה, כאשר הממצאים מעידים כי היעילות של הטיפול המשיכה להשתפר לאורך 52 שבועות, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Clinical Dermatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אלופציה אראטה חמורה מוגדרת כהפרעה אוטואימונית המובילה לאובדן למעלה מ-50% משיער הקרקפת. מעכבי JAK (או Janus Kinase) עשויים לשבש את מסלול מעבר אותות דלקתיים התורמים לפתוגנזה של אלופציה אראטה, אך אין נתונים אודות תוצאות שימוש ממושך בתרופות אלו.

Baricitinib הינו מעכב סלקטיבי והפיך של JAK1/JAK2 והינו הטיפול הראשון שאושר ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי למבוגרים עם אלופציה אראטה חמורה. החוקרים בחנו את היעילות והבטיחות של Baricitinib בתקופות הארכה ארוכות-טווח של מחקרי BRAVE-AA1 ו-BRAVE-AA2, שני מחקרים בשלב 3 שפורסמו לאחרונה והדגימו את העדיפות של התרופה בגדילת שיער לעומת פלסבו לאורך 36 שבועות טיפול.

במהלך תקופות ההארכה הללו, 465 משתתפים (גיל ממוצע של 37 שנים; 58.9% נשים) במחקר BRAVE-AA1 ו-390 חולים (גיל ממוצע של 38.4 שנים, 63.3% נשים) במחקר BRAVE-AA2 שחולקו במקור לטיפול ב- Baricitinib המשיכו בטיפול לאורך 52 שבועות. מדד SALT (או Severity of Alopecia Tool) הממוצע עמד בתחילת המחקר על 85.9 ו-85.1, בהתאמה.

התוצא העיקרי היה שיעור החולים שהשיגו מדד SALT של 20, או פחות מכך.

מהתוצאות עולה כי שיעורי התגובה של צמיחה חוזרת של השיער המשיכו לעלות לאורך 52 שבועות המחקר, עדות לכך שיעילות הטיפול ב- Baricitinib משתפרת עם שימוש ממושך. בסך הכול, 40.9% מהחולים שטופלו ב- Baricitinib במינון 4 מ”ג ו-21.2% מאלו שטופלו במינון של 2 מ”ג השיגו את התוצא העיקרי במחקר BRAVE-AA1. בדומה, במחקר BRAVE-AA2, 36.8% ו-24.4% מהחולים השיגו את התוצא הנ”ל.

מבין החולים עם אלופציה אראטה חמורה מאוד, אשר הוגדרה בנוכחות מדד SALT בין 95-100 בתחילת הדרך, 27.7% מאלו שטופלו ב- Baricitinib במינון 4 מ”ג ו-10.3% מאלו שטופלו במינון של 2 מ”ג במחקר BRAVE-AA1 השיגו מדד SALT של 20, או פחות מכך. במחקר BRAVE-AA2, 27.7% ו-15.1% מהחולים השיגו מדדי SALT אלו.

בשני המחקרים, שיעור גדול יותר מספרית של חולים השיגו את תוצאי היעילות עם Baricitinib במינון 4 מ”ג לעומת 2 מ”ג, כאשר ההבדלים הללו נותרו לאורך הזמן.

מחקרי הארכה אלו לא הצביעו על אירועים חריגים חדשים, בהשוואה לאלו שתוארו לאורך 36 שבועות המחקר. תופעות הלוואי הנפוצות כללו זיהום בדרכי נשימה עליונות, כאבי ראש, נזופרינגיטיס, אקנה, זיהום בדרכי השתן, עליית CPK וזיהום COVID-19.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי שימוש ממושך ב- Baricitinib מלווה בעליה ביעילות התרופה לטיפול במבוגרים עם אלופציה אראטה חמורה. ממצאים אלו מאשרים את הפוטנציאל של טיפול ב- Baricitinib בחולים עם אלופציה אראטה חמורה.

Am J Clin Dermatol, March 1, 2023

לידיעה ב-Healio

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה