ילדים

טיפול באינהלציות של חנקן חמצני מהווה טיפול בטוח ויעיל בתינוקות עם דלקת ריאות ויראלית (דוברות סורוקה)

מחקר חדש בהובלתו של פרופ’ אביב גולדברט, מנהל מחלקת ילדים ומומחה במחלות ריאה בילדים בסורוקה, שנערך במקביל ב-7 בתי חולים בארץ, מציע אפשרות טיפולית חדשה לתינוקות שסובלים מדלקת ריאות ויראלית (ברונכיוליטיס). המחקר פורסם בכתב העת היוקרתי “Annals of ATS”.

דלקת ריאות ויראלית (ברונכיוליטיס) היא זיהום נגיפי שגורם להצטברות של ריר ושל ליחה בדרכי הנשימה הקטנים (ברונכיולים), וכתוצאה מכך לחסימה חלקית שלהם, ומהווה את הסיבה המובילה בעולם המערבי לאשפוזים של תינוקות קטנים מגיל שנה. שיא התחלואה הוא בין גיל חודשיים לגיל חצי שנה, בעיקר בעונות הסתיו והחורף. נכון להיום, למחלה אין טיפול ובעולם נעשים מחקרים רבים המנסים למצוא לה תרופה.

מחקר חדש בהובלתו של פרופ’ אביב גולדברט, מנהל מחלקת ילדים ב’ ומומחה במחלות ריאה בילדים בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מצא שטיפול באינהלציות של חנקן חמצני מהווה טיפול בטוח ויעיל בתינוקות עם דלקת ריאות ויראלית. המחקר פורסם אתמול בירחון היוקרתי ” Annals of ATS “.

פרופ’ אביב גולדברט, מנהל מחלקת ילדים ב’ בסורוקה: “מחקר זה מהווה נדבך משמעותי שמחזק נתונים קודמים לגבי הטיפול בחנקן חמצני בתינוקות עם זיהומים בדרכי הנשימה. אנהלציית חנקן חמצני במינון גבוה היא פיתוח של חברת Beyond Air , חברה אמריקאית ציבורית הנסחרת בנאסד”ק עם מרכז פיתוח ישראלי” .

פרופ’ גולדברט מוסיף: חנקן חמצני (NO) נמצא בשימוש שנים רבות בטיפול בפגים ואף במבוגרים עם יתר לחץ דם ריאתי. השיטה שבה השתמשנו לתת את התכשיר בריכוז גבוה יותר ,מביאה לשני אפקטים: אפקט אנטי ויראלי, ובמקביל הרחבת כלי דם ריאתיים ושיפור זרימת הדם בריאה לאזורים החולים. שמחנו לראות כי החולים שטופלו ב NO השתפרו במהירות ובמקביל לא הראו תופעות לואי.

המחקר אליו גויסו קרוב ל 100 תינוקות, בוצע בשבעה בתי חולים: סורוקה, כרמל, איכילוב, שיבא, שערי צדק,שניידר והעמק.

לתקציר המאמר ב- Annals of ATS הקליקו כאן

בתמונה המצ”ב: פרופ’ אביב גולדברט, מנהל מחלקת ילדים ב’ ומומחה ברפואת ריאות בילדים בסורוקה, כללית
צילום: דינה פרנקל, סורוקה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה