ילדים

חיסון אימהי מונע אשפוזים על-רקע שפעת בינקות (Open Forum Infectious Diseases)

מתן חיסון כנגד שפעת לאם הדגים יעילות של כ-65% במניעת אשפוז על-רקע שפעת של תינוקות כאשר הנגיפים תאמו לאלו הנכללים בתרכיב החיסון, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Open Forum Infectious Diseases.

החוקרים מסבירים כי בעבר הם הראו כי חיסון כנגד שפעת בזמן היריון הגן על האימהות ועל התינוקות שלהן מפני שפעת. עם זאת, מרבית זיהומי שפעת במחקר היו בדרגה קלה ולא הושלמה הערכה של ההשפעה המגנה של גישה זו מפני אשפוזים על-רקע שפעת. מדובר בסוגיה חשובה מאחר ובקרב נשים הרות שיעורים גבוהים יותר של אשפוזים על-רקע שפעת, בהשוואה לנשים שאינן הרות ובתינוקות, זיהום בשפעת מלווה גם כן בשיעורי אשפוז גבוהים יותר.

במחקר נבחנה ההשפעה של חיסון אימהי של נשים ללא HIV ונשים עם HIV למניעת אשפוזים על-רקע שפעת בתינוקות מתחת לגיל שישה חודשים, כמו גם בקרב הנשים.

על-פי המחקר, בין השנים 2015 עד 2018 הוגברו המאמצים לקריאה לנשים הרות במרפאות מסוימות בשני מחוזות בדרום אפריקה להתחסן כנגד שפעת. בנוסף, הושלם מעקב פרוספקטיבי לזיהוי תחלואה נשימתית חדה או מחלת חום בקרב תינוקות ותחלואה לבבית נשימתית בקרב נשים הרות או לאחר-לידה.

המחקר כלל 71 תינוקות חיוביים לשפעת ו-371 תינוקות שליליים לזיהום הנגיפי. האימהות של 26.8% מהתינוקות החיוביים לשפעת חוסנו במהלך ההיריון, זאת בהשוואה ל-35.6% מהאימהות לתינוקות השליליים לשפעת, מקביל יעילות חיסון מתוקנת של 29%, אם כי כאשר החוקרים התמקדו בזנים תואמים לחיסון, יעילות החיסון עמדה על 65.2%.

לצורך הערכת אשפוזים של האימהות התמקדו החוקרים ב-56 נשים חיוביות לשפעת ו-345 נשים שליליות לנגיף, כאשר 28.6% מהנשים החיוביות לשפעת חוסנו, בהשוואה ל-38.3% מהנשים השליליות לשפעת, עדות ליעילות חיסון מתוקנת של 46.9% (רווח בר-סמך 95% של 2.8- עד 72.5). כאשר החוקרים התמקדו בנשים ללא HIV, יעילות החיסון עמדה על 82.8% (רווח בר-סמך 95% של 40.7-95), אך לא זוהתה יעילות חיסון משמעותית בקרב נשים עם HIV.

החוקרים כותבים כי יש לחסן נשים הרות בחיסון מומת כנגד שפעת להגנה עליהן ועל התינוקות שלהן, לא רק מפני מחלה קלה אלא גם מפני אשפוז.

 

Open Forum Infectious Diseases, Dec 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה