ילדים

מטפורמין – הטיפול המונותרפי הראשון שיש להציע לחולי סוכרת סוג 2 – האמנם? (Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism)

מחקר חדש הראה כי כישלון טיפולי במטפורמין שכיח מאוד בקרב מטופלים עם סוכרת מסוג 2, במיוחד בקרב אלו שסבלו מרמות A1c גבוהות בזמן האבחון

מחקר חדש הראה כי כישלון טיפולי של מטפורמין שכיח מאוד בקרב מטופלים עם סוכרת מסוג 2, במיוחד בקרב אלו שסבלו מרמות A1c גבוהות בזמן האבחון, כך שלפי בדיקת נתוני רשומות רפואיות אלקטרוניות של יותר מ-22,000 מטופלים במרכזים קליניים בארה”ב, יותר מ-40% מהמטופלים שהחלו טיפול במטפורמין סבלו מכשל טיפולי. הכישלון הוגדר לפי הצורך בשימוש בתרופות נוספות לסוכרת או לפי חוסר יכולת להגיע או לשמור על A1c פחות מ-7% תוך 18 חודשים. המחקר פורסם ב-Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism ב-7 בינואר 2023.

החוקרים אמרו כי “תוצאות אלו מעמידות בספק את השימוש האוניברסלי במטפורמין כטיפול קו ראשון ומרמזות על גישה מותאמת יותר כדי לייעל את הטיפול”. המחקר שנערך בשלושה מרכזים קליניים ברחבי ארה”ב, מרכזי ג’קסון של אוניברסיטת מיסיסיפי, מרכז הבריאות מאונטיין פארק באריזונה ומרכז האפידמיולוגיה של רוצ’סטר, כלל 22,047 מטופלים חולי סוכרת סוג 2 שטופלו בתחילה, עם אבחון המחלה, במטפורמין. התוצאות הראו כי 43% מהמטופלים (9407) עמדו באחד משני הקריטריונים לכשל טיפולי במטפורמין ב-18 חודשים, כך שהזמן החציוני עד לכישלון הטיפולי היה 3.9 חודשים. שיעורי הכישלון היו גבוהים יותר בקרב מטופלים אפרו-אמריקאים, היספנים וקבוצות אתניות אחרות בהשוואה למטופלים לבנים שאינם היספנים, כך שממוצע ה-A1c היה 7.7% (8.1% עבור הקבוצה האפרו-אמריקאית, 7.9% עבור הקבוצה האסיאתית ו-8.2% עבור הקבוצה ההיספנית, בהשוואה ל-7.6% עבור לבנים שאינם היספנים). בנוסף לכך, המחקר מצא כי הגורם המנבא החזק ביותר לכשל טיפולי במטפורמין היה A1c גבוה בעת אבחנת המחלה.

למאמר ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה