רוקחות-פרמקולוגיה

טיפול ב-Terlipressin מפחית צורך בטיפול כלייתי חליפי שנה לאחר השתלת כבד (מתוך הכנס השנתי מטעם ACG)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Gastroenterology עולה כי טיפול ב-Terlipressin מפחית את הצורך בטיפול כלייתי חליפי  שנה לאחר השתלת כבד.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את היארעות תסמונת הפטורנאלית , אשר הוגדרה כבנוכחות שתי בדיקות עוקבות של ריכוז קריאטינין בדם מעל 1.5 מ”ג/ד”ל, במרווח של שעתיים, עד יום 14 לטיפול  והישרדות ללא טיפול כלייתי חליפי לאורך לפחות 10 ימים; נסיגה של תסמונת הפטורנאלית, אשר הוגדרה בנוכחות ריכוז קריאטינין בדם של 1.5 מ”ג/ד”ל תחת טיפול; היארעות טיפול כלייתי חליפי לאחר 30, 60, 90, 180 ו-365 ימים מהשתלת כבד; והישרדות כוללת בנקודות זמן אלו ב-199 חולים עם תסמונת הפטורנאלית אשר טופלו ב-Terlipressin ואלבומין וב-101 חולים שקיבלו פלסבו ואלבומין.

מהנתונים עולה כי 46 חולים בזרוע הטיפול הפעיל ו-29 חולים בזרוע הפלסבו עברו השתלת כבד. שלושה חולים בזרוע ההתערבות עברו במקביל השתלת כליה וכבד, זאת בהשוואה לשני חולים בזרוע הפלסבו.

בקרב מושתלים, נסיגה של תסמונת הפטורנאלית תועדה ב-37% מהמטופלים ב-Terlipressin, בהשוואה ל-17% מאלו בזרוע הפלסבו. נסיגה של תסמונת הפטו-רנאלית תוארה ב-37% מהמטופלים בזרוע ההתערבות, בהשוואה ל-14% מאלו בזרוע הפלסבו.

החוקרים מדווחים על שיעורי היארעות נמוכים יותר משמעותית של טיפול כלייתי חליפי לפני השתלה בזרוע הטיפול ב-Terlipressin, לעומת זרוע הפלסבו (14 מבין 46 חולים לעומת 18 מבין 29 חולים). לאחר ההשתלה, בקרב מטופלים ב-Terlipressin תועדו שיעורי היארעות נמוכים יותר משמעותית של טיפול כלייתי חליפי לאחר 180 ימים (9 מבין 46 לעומת 12 מבין 26 חולים) ולאחר 360 ימים (7 מבין 43 לעומת 11 מבין 24 חולים) בהשוואה לזרוע הפלסבו. שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר 12 חודשים מההשתלה עמדו על 94% בזרוע ההתערבות לעומת 83% בזרוע הפלסבו.

ממצאי המחקר מעידים על שיעורים נמוכים יותר של טיפול כלייתי חליפי הן לפני השתלה והן לאורך 12 חודשים לאחר ההשתלה עם טיפול ב-Terlipressin.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Gastroenterology

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה