רוקחות-פרמקולוגיה

תוצאות מבטיחות למעכבי JAK לטיפול בחולים עם סרקואידוזיס (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAD)

טיפול במעכבי JAK (או Janus Kinase) הדגים תוצאות מבטיחות בטיפול בסרקואידוזיס עורי, מחלה כנגדה אין כיום אפשרויות טיפול המאושרות ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי. מהנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Dermatology עולה כי Tofacitinib (קסלג’אנז) הדגים השפעה תלוית מינון כנגד סרקואידוזיס עורי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שאין טיפולים תרופתיים המאושרים ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי לטיפול בסרקואידוזיס עורי, פרדניזון מאושר לטיפול במקרים של סרקואידוזיס ריאתי.

לאחר תיאור מקרה יחיד של שימוש מחוץ להתוויות המאושרות ב-Tofacitinib, אשר הדגים תוצאות מבטיחות, החוקרים השלימו מחקר להוכחת-עיקרון שכלל 10 חולים עם סרקואידוזיס, שחלקם הגדול טופל בפרדניזון, אשר החלו טיפול ב-Tofacitinib.

החוקרים מדווחים כי 6 מבין 10 החולים הדגימו תגובה מלאה, עם שיפור מלא במדד Cutaneous Sarcoidosis Activity and Morphology Instrument לאחר שישה חודשי טיפול ב-Tofacitinib במינון 5 מ”ג פעמיים ביום. בארבעת החולים הנותרים תועדה תגובה חלקית לטיפול. עוד עולה מהנתונים כי חלק גדול מהחולים הצליחו להפחית את מינון הטיפול בפרדניזון או להפסיק את הטיפול בסטרואידים.

החוקרים משערים כי עיכוב אינטרפרון-גאמא נדרש לטיפול בסרקואידוזיס, אך דרושים מחקרים נוספים בכדי להוכיח תיאוריה זו.

ממצאי המחקר מעידים כי בחולים עם סרקואידוזיס עורי אשר טופלו במעכב JAK, Tofacitinib, תועדה תגובה תלוית-מינון. נתונים אלו תומכים בתועלת האפשרית של תכשיר זה כנגד סרקואידוזיס.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Dermatology

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה