תוצאות מאכזבות לטיפול סיסטמי ב- Pegcetacoplan כנגד ALS (מתוך הודעת Pegcetacoplan)

מתוצאות מחקר MERIDIAN בשלב 2 להערכת טיפול סיסטמי ב- Pegcetacoplanכטיפול ב-ALS (או Amyotrophic Lateral Sclerosis) עולה כי התרופה לא ענתה על תוצאי היעילות שהוגדרו, כולל תפקוד כולל, הישרדות החולים, תפקוד ריאתי וחוזק שרירים. בעקבות התוצאות המאכזבות, בחברת התרופות הודיעו על הפסקת תהליכי הפיתוח של Pegcetacoplan לטיפול בחולי ALS.

המחקר הרב-מרכזי, כפל-סמיות, בחן את היעילות והבטיחות של טיפול סיסטמי ב- Pegcetacoplan, מעכב משלים C3, ב-250 מבוגרים עם ALS ספוראדי. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת Pegcetacoplan או פלסבו עם טיפול סטנדרטי למשך 52 שבועות.

החוקרים מדווחים כי למרות ש- Pegcetacoplan נסבל היטב עם פרופיל בטיחות תואם לדיווחים קודמים, המחקר לא ענה על התוצא העיקרי של Combined Assessment of Function and Survival לאחר 52 שבועות. עוד עולה מהנתונים כי הטיפול התרופתי לא ענה על תוצאי היעילות המשניים העיקריים, כולל תפקוד כולל, הישרדות, תפקוד ריאתי וכוח שרירים.

על-בסיס התוצאות, בחברת התרופות מתכננים להפסיק את הפיתוח של Pegcetacoplan לטיפול בחולים עם ALS. עוד הוחלט באפריל על הפסקת חלק בתווית-פתוחה של המחקר, לאחר המלצה של ועדת המעקב הבלתי-תלויה.

מהחברה נמסר כי כולם מאוכזבים מהתוצאות של מחקר MERIDIAN, בפרט בקהילת ה-ALS בה ממתינים לטיפולים חדשים כנגד המחלה חשוכת המרפא. התקווה היא כי הנתונים מהמחקר הנוכחי ימשיכו לספק תמיכה למחקרים עתידיים ופיתוח טיפולים כנגד ALS.

מתוך הודעת Pegcetacoplan

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה