פסיכיאטריה

דיכאון לאחר לידה – גם לאב הטרי ? (Jama Network Open)

דיכאון
סקירה שיטתית ומטה-אנליזה חדשה שפורסמה ב- Jama Network Openטוענת שהגיע העת שספקי שירותי בריאות יפנו לשני ההורים לגבי תסמינים של בריאות הנפש לפני ואחרי לידת תינוקם

סקירה שיטתית ומטה-אנליזה חדשה שפורסמה ב-Jama Network Open טוענת שהגיע העת שספקי שירותי בריאות יפנו לשני ההורים לגבי תסמינים של בריאות הנפש לפני ואחרי לידת תינוקם. ללא בדיקה של שני ההורים, רופאים עלולים לפספס רמזים מדוע ילד והורים חווים תוצאים בריאותיים שליליים לאחר הלידה. המחקר מצא כי עבור 3.18% מהזוגות, שני ההורים חוו דיכאון לפני ואחרי לידה, כאשר המחלה הייתה שכיחה יותר 3-12 חודשים שלאחר הלידה. על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, כ-1 מכל 8 נשים חוות תסמינים של דיכאון לאחר לידה, ומקורות אחרים מצביעים על כך שהשכיחות עשויה להיות גבוהה הרבה יותר. ממצאים מאפליקציה המשתמשת בסולם הדיכאון לאחר לידה של אדינבורו שהוצגו במפגש השנתי של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית הצביעו על יותר ממחצית מ-164,237 הנשים שהשתמשו באפליקציה אשר דיווחו על תסמינים של דיכאון עד שנה לאחר לידת תינוקן.

החוקרים סקרו מחקרים תצפיתיים שפורסמו בעבר על שכיחות של דיכאון או חרדה סביב הלידה בזוגות בין ה-1 בינואר 1990 ל-8 ביוני 2021. הם כללו בסופו של דבר 23 מחקרים עם נתונים של 29,286 זוגות, וחילקו את הנתונים לתת-קבוצות של מטופלים עם דיכאון טרום לידתי, דיכאון מוקדם לאחר לידה (0-12 שבועות), דיכאון מאוחר לאחר לידה (3-13 חודשים) וחרדה סביב הלידה. כ-1.7% (P <.001) מהזוגות חוו דיכאון טרום לידתי, וכ-2.4% (P <.001) חוו דיכאון מוקדם לאחר לידה, לעומת כ-3.2% (P < .001) חוו דיכאון מאוחר לאחר לידה. הרוב המכריע של הזוגות שנכללו במדגמים היו לבנים, הטרוסקסואלים ומשכילים עם רקע סוציו-אקונומי בינוני עד גבוה. לפי הדיווח, ההריונות היו מבוקשים, אם לא מתוכננים, ויש לציין כי רוב המחקרים שנכללו בניתוח היו ממדינות אחרות מלבד ארצות הברית.

על פי המחקר, עדויות מצביעות על כך שדיכאון אבהי יכול להוביל לתסמינים מוגברים של דיכאון אצל אמהות במהלך ההריון וב-6 החודשים הבאים. גברים דיווחו על דיכאון סביב הלידה בשיעורים דומים לאלה של נשים, וסמית אמר שהתברר שגברים חווים מאבקים דומים כשהם הופכים לאבות. יתרה מכך, החוקרים גילו שאם אפילו הורה אחד חווה הפרעת מצב רוח כמו דיכאון או חרדה, הילוד עלול לחוות פגיעה בקשר, בעיות התנהגות ונזקים אחרים בהמשך חייו.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-Jama Network Open

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה