הצורך בבדיקות סקר להפרעות ראיה בילדים (JAMA Network)

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן מעריך שיותר מ-600,000 ילדים ובני נוער עיוורים או סובלים מהפרעת ראייה

מאמר שפורסם לאחרונה ב-JAMA Network מציין כי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן מעריך שיותר מ-600,000 ילדים ובני נוער עיוורים או סובלים מהפרעת ראייה. על פי המאמר, ניתן לעזור למספר גדול מהילדים הללו עם משקפיים, אך בגלל עלויות גבוהות והיעדר כיסוי ביטוחי, רבים אינם מקבלים את העזרה הזו.

עם זאת, הסקר הלאומי לבריאות ילדים בארה”ב, מצא שבשנים 2016-17 רבע מהילדים לא נבדקו באופן קבוע לבעיות ראייה, וברוב גדול של ליקויי ראייה ניתן לטפל אם הם מאותרים בשלב מוקדם. בדיקות עיניים לילדים נדרשות על פי החוק הפדרלי בארה”ב וממומנות על ידי המדינה. בדיקות ראייה הן חובה לילדים בגיל בית ספר ב-40 מדינות, ו-26 מדינות דורשות אותן לגיל הרך. למרות זאת, ילדים רבים שמתקשים לראות בבירור מתעלמים מכך. מגפת הקורונה רק החריפה את הנושא מאז שהשיעורים עברו לאינטרנט, ועבור תלמידים רבים בדיקות ראייה בבית הספר הן הפעם היחידה שבה הם בודקים את עיניהם. אפילו כשמערכת החינוך נפתחת מחדש, אחיות בית הספר היו מוצפות בבדיקות קוביד עד שהיה צורך לדחות את בדיקות הסקר הכלליות.

הבעיה נפוצה ביותר בקרב ילדים בגיל הגן, לפי המרכז הארצי להפרעות ראיה. הוא מציין כי הסקר הפדרלי של ילדים מצא כי 61% מהילדים בני 5 ומטה מעולם לא נבדקו להפרעות ראייה. גן הילדים, אמר מחבר המאמר, הוא זמן קריטי לבדיקת הראייה של ילד, כי הילדים מבוגרים מספיק כדי לשתף פעולה עם בדיקות עיניים, יחד עם חלון זמן עם סיכוי גבוה יותר לזיהוי וטיפול בבעיות ראייה. סקר ה-CDC מצא גם ש-67% מהילדים עם ביטוח בריאות פרטי עברו בדיקת ראייה, לעומת 43% מאלה שלא היו מבוטחים. אופטומטריסטים, רופאים ואחיות בית ספר מודאגים לא רק מחדות הראייה של ילדים, אלא גם מיכולתם ללמוד ואיכות החיים הכוללת, המושפעים משמעותית מראייתם. יש קשר חזק בין ראיית הילדים להתפתחותם – במיוחד הדרך בה הם לומדים. מאבק לראות בבירור יכול להיות ההתחלה של בעיות רבות במורד הזרם, כמו ציונים נמוכים, הפרעות קשב וריכוז המאובחנות באופן שגוי או חוסר ביטחון עצמי.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-Jama Network

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה