בריאות הציבור-קידום בריאות

התועלת של טיפול מונע ב-Eptinezumab בחולים עם מיגרנה כרונית (BMC Neurol)

כאב ראש מיגרנה

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Neurology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ארוך טווח ב- Eptinezumab בחולים עם מיגרנה כרונית עשוי להקל על תדירות וחומרת כאבי הראש.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Eptinezumab הינו נוגדן המכוון כנגד CGRP (Calcitonin Gene-Related Peptide) המאושר כטיפול מונע במבוגרים עם מיגרנה. מחקר PREVAIL הדגים פרופיל בטיחות חיובי עם ירידה ממושכת נטל מיגרנה בחולים עם מיגרנה כרונית. כעת הם השלימו ניתוח פוסט-הוק במטרה לבחון שינויים במרכיבי מדד MIDAS (Migraine Disability Assessment) לאורך שנתיים בקרב חולים עם מיגרנה כרונית תחת טיפול ב- Eptinezumab.

מחקר PREVAIL היה מחקר בתווית-פתוחה, בשלב 3, שכלל 96 שבועות טיפול בו 128 מבוגרים קיבלו Eptinezumab דרך הוריד לאורך 30 דקות כל 12 שבועות, למשך עד 8 מנות של 300 מ”ג. שאלון MIDAS הושלם בתחילת המחקר וכל 12 שבועות לאחר מכן, שני מרכיבים נוספים שימשו להערכת מספר ימים עם כאב ראש בשלושת החודשים האחרונים וחומרת הכאב הממוצעת.

שאלון MIDAS כולל חמישה מרכיבים, כל אחד מהם מכמת את מספר הימים בשלושת החודשים האחרונים של מוגבלות על-רקע מיגרנה, כולל מספר ימים בהם החולה נעדר מעבודה/לימודים, עבודות בבית, או פעילויות משפחתיות/חברתיות/פנאי, כמו גם מספר הימים בהם החולה היה פחות יעיל בעבודה/לימודים או בעבודות הבית.

מהנתונים עולה כי חלה ירידה במספר הממוצע של ימים עם כאב ראש בשלושת החודשים האחרונים מ-47.4 בתחילת המחקר ל-17.1 לאחר 12 שבועות ו-16.3 לאחר 104 שבועות. חומרת הכאב הממוצעת ירדה מממוצע של 7.3 נקודות בתחילת המחקר ל-5.5 לאחר 12 שבועות ו-4.5 לאחר 104 שבועות.

מדד MIDAS הממוצע להערכת היעדרות מעבודה/לימודים השתנה מ-9.7 ימים בתחילת המחקר ל-3.2 ימים לאחר 12 שבועות ו-3.9 ימים לאחר 104 שבועות. המדד להערכת ירידה בפרודוקטיביות ירד מ-14.2 בתחילת המחקר ל-5.2 לאחר 12 ו-104 שבועות. בחולים עם מוגבלות חמורה מאוד לפי שאלון MIDAS תועד מדד MIDAS כולל של 84.8, עם ירידה ממוצעת ל-56.7 ימים לאחר 12 שבועות, אשר נותרה על 32 ימים לאחר 104 שבועות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול ארוך-טווח ב- Eptinezumab בחולים עם מיגרנה כרונית לווה בירידה ממושכת במוגבלות לפי מדד MIDAS, ממצאים המרמזים לירידה ממושכת בתדירות כאבי ראש וחומרת הכאב.

 

BMC Neurol. 2022 Jul 8

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה