ילדים עם Long COVID בסיכון מוגבר לסיבוכים חמורים (MMWR)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Morbidity and Mortality Weekly Report עולה כי אבחנה של Long COVID מלווה בסיכון מוגבר למספר סיבוכים, כולל תסחיף ריאתי חד, מיוקרדיטיס וקרדמיופתיה, כמו גם תרומבואמבוליזם ורידי, בהשוואה לצעירים ללא הזיהום הנגיפי.

מדגם המחקר כלל 781,419 ילדים ומתבגרים בגילאי 0-17 שנים מארצות הברית אשר נדבקו בקורונה, עם קבוצת ביקורת של 2,344,257 ילדים ומתבגרים באותו טווח גילאים ללא זיהום בקורונה בתקופה שבין תחילת מרץ בשנת 2020 ועד סוף חודש ינואר בשנת 2021.

בהשוואה לאלו ללא זיהום קודם בקורונה, באלו עם זיהום קודם בנגיף תועדו שיעורים גבוהים יותר של תסחיף ריאתי חד (יחס סיכון מתוקן של 2.01), מיוקרדיטיס וקרדיומיופתיה (יחס סיכון מתוקן של 1.99), אירוע תרומבואמבוליזם ורידי (יחס סיכון מתוקן של 1.87), אי-ספיקת כליות חדה או לא-ספציפית (יחס סיכון של 1.32) וסוכרת מסוג 1 (יחס סיכון מתוקן של 1.23). החוקרים מדגישים כי כל הסיבוכים הללו היו נדירים באוכלוסיית המחקר, אך נפוצים יותר באלו שחלו בקורונה.

הסיבה לסיכון המוגבר לסיבוכים ככל הנראה משולבת ועשויה בחלקה לנבוע מכך שחולים ללא COVID-19 נבחרו מתוך מדגם חולים שפנו להערכה רפואית בשל אפשרות לזיהום בקורונה והיו פחות בריאים, בהשוואה לחולים עם COVID-19.

למרות שמרבית התסמינים והמצבים שנבחנו במחקר התבססו על אלו שתוארו במחקרים קודמים בחולים לאחר קורונה, אלו אינם ייחודיים לחולים עם היסטוריה של COVID-19, ורבים מהמצבים הללו נפוצים בילדים ומתבגרים.

החוקרים מוסיפים כי ממצאים אלו מעידים על החשיבות של גישות הולמות למניעת סיבוכים אלו, כולל חיסונים לכלל המטופלים המתאימים. כמו כן, הנתונים עשויים לסייע לאנשי צוות רפואי לקשור בין תסמינים ומחלות בחודשים שלאחר זיהום בקורונה ובין הזיהום הנגיפי.

 

MMWR, 2022

 

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה