רפואת ריאות

מיזם ייחודי בבין הזמנים: ירחי כלה הבינלאומי ה- 18, ימי עיון בנושאי הלכה ורפואה : סודיות ואתיקה רפואית, שימוש בציוד רפואי ביתי בשבת

בטיפול נמרץ יש מיטה אחת פנויה. המבוגר הגיע קודם, אך  הרופא טוען שעדיף לטפל ולהציל קודם את חייו של הצעיר יותר מה ההלכה אומרת? איך וכיצד להשתמש בציוד רפואי בשבת   בנושאים אלו ורבים נוספים יעסוק כינוס ירחי כלה ה-18 של “מכון הלכה ורפואה שע”י יד שרה” שיתקיים בשבוע הבא בבית יד שרה שבירושלים ביום רביעי כ “ד כ “ט מנחם אב תשע “ה   9-14/8/15 .

בכינוס ישתתפו רבני המכון וגדולי פוסקי ההלכה , בשילוב הרצאות מקצועיות מפי רופאים בכירים.   במהלך השבוע יעבירו שיעורים הגאון הרב יצחק זילברשטיין שליט”א, חבר מועצת גדולי התורה ורב שכונת רמת אלחנן בבני ב 4רק; והגאון הרב זלמן נחמיה גולדברג שליט”א, אב בית הדין הרבני הגדול.

 ביום רביעי בערב יתקיים פאנל מיוחד בנושא שימוש בציוד רפואי ביתי בשבת. 

הרב יעקב וינר, ראש המכון, מפרט על חשיבות הכינוס: יש חשיבות רבה  של ההידברות בין עולם ההלכה לעולם הרפואה לצורך כך יזמנו ערב מיוחד שבו ישתתפו רבני ירחי כלה ורופאים בכירים בניהם פרופ’ שמעון גליק, אמריטוס אוניברסיטת בן גוריון ויו ר המרכז לאתיקה רפואית יהודית. הרב וינר מוסיף כי סדר הלימוד במהלך ה”ירחי כלה” הוא לימוד בחברותות על פי מראה מקומות ולאחר מכן שיעור מעמיק בנושא הנלמד מפי אחד הרבנים.

“מכון הלכה ורפואה שע”י יד שרה” פועל במענה לשאלות הלכתיות ואתיות הקשורות לעולם הרפואה בעולם המודרני. מטרות המכון הן להציע הדרכה ופסיקה הלכתית לרבנים, אנשי מקצוע מתחומי הרפואה ולקהל הרחב בשאלות מעולם הרפואה; להעלות את המודעות בקרב הציבור הרחב על מקומה של ההלכה בעולם רפואה ולסייע למשפחות בעתות משבר כמו בהתמודדות עם מחלה סופנית, בעיות גנטיות ובעיות פריון; להעלות את המודעות של אנשי מקצוע מתחום הרפואה לרגישויות ההלכתיות שחשות  משפחות בתקופת מחלה; ולחנך את הדור הבא של תלמידי חכמים בפסקים ובפתרונות הלכתיים של המכון ולהתמודדות עם דילמות רפואיות-הלכתיות עתידיות.  

הרב יעקב וינר, מייסד וראש המכון, בוגר ישיבת הרב חיים ברלין בניו יורק וישיבת חברון בירושלים, והוסמך לרבנות ע”י רבה של ירושלים, הגאון הרב בצלאל ז’ולטי זצ”ל. הרב וינר שימש כרב קהילות בישראל וראש הכולל של המכון המדעי טכנולוגי להלכה. הרב וינר מרצה ברחבי העולם על מגוון רחב של נושאים בתחומי מדע, טכנולוגיה ואתיקה יהודית.

המעוניינים להצטרף ללימוד יכולים לפנות לטלפון 02-6444590 ולמייל machonr@yadsarah.org.il

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה