ראומטולוגיה

מגפת הקורונה והשפעותיה על שינת המתבגרים (CMSC 2022)

מחקר חדש הדגים כי במהלך השנה הראשונה של המגיפה חלו שינויים משמעותיים בדפוס השימוש במסכים ובתזמון השינה בקרב מתבגרים בארה"ב

מחקר חדש שהוצג בקונגרס השנתי של רפואת השינה מראה כי במהלך השנה הראשונה של המגיפה, שינויים משמעותיים בדפוס השימוש במסכים ובתזמון השינה התרחשו בקרב מתבגרים בארה”ב כתוצאה מבילוי זמן רב יותר בשימוש במכשירים אלקטרוניים, ומשעת שינה ויקיצה מאוחרת יותר בהשוואה לתקופה טרם המגיפה.

החוקרים בחנו נתונים מ-5027 מתבגרים בגילאי 11 עד 14 שנים המשתתפים במחקר המתמשך להתפתחות המוח הקוגניטיבית (ABCD). כחלק מהמחקר, המשתתפים דיווחו על שינה ושימוש יומי במכשיר הנייד, זמן מסך לפני ובשש נקודות זמן במהלך השנה הראשונה של המגיפה (מאי 2020 עד מרץ 2021). במהלך השנה הראשונה של המגיפה, יחסית לפני המגיפה, זמן מסך למטרות פנאי היה גבוה יותר באופן דרמטי, כאשר מתבגרים בילו כ-45 דקות יותר ברשתות החברתיות ועוד 20 דקות במשחקי וידאו, כאשר הקפיצה בזמן המסך לוותה בשינויים בדפוסי השינה.

זמני ההשכמה של מתבגרים נדחו בכ-1.5 שעות במהלך מאי ואוגוסט 2020, ביחס לזמני טרום-המגיפה. העיכוב נבע בחלקו מחופשת הקיץ; זמני ההשכמה חזרו לזמנים מוקדמים יותר בסתיו 2020. במהלך כל זמני המגיפה, שעות ההשכבה נדחו בכשעה, אפילו כשהחלה שנת הלימודים החדשה, עובדה זו הודגשה במיוחד אצל מתבגרים.

הממצאים מדגישים את הצורך לקדם “שימוש מאוזן ומושכל בפלטפורמות מדיה חברתית, משחקי וידאו וטכנולוגיה דיגיטלית אחרת כדי להבטיח הזדמנות נאותה לישון ולשמור על התנהגויות בריאות אחרות בתקופה קריטית זו של שינוי התפתחותי”, כתבו המחברים בתגובה ל-Medscape.

אחד המגיבים למחקר ציין כי “גיל ההתבגרות, במיוחד, הוא קריטי להתפתחות המוח והוא מעלה את השאלה האם הפרעות שינה בגיל ההתבגרות או דפוסי שינה לקויים תורמים לעלייה במגיפה הפסיכיאטרית שאנו רואים אצל מתבגרים וילדים בימים אלה”, אמר ל-Medscape.

לכתבה ב-Medscape

לאתר SLEEP 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה