ראומטולוגיה

טיפול בקולכיצין במינון נמוך עשוי להפחית מדדי דלקת בחולים לאחר אוטם לבבי (Int J Cardiol)

 הפחתת מדדי דלקת עשויה להיות מרכיב מרכזי בתועלת הקלינית של טיפול בקולכיצין במינון נמוך להפחתת הסיכון להישנות אירועים קרדיווסקולאריים בחולים לאחר אוטם לבבי. מנתונים שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology עולה כי טיפול בקולכיצין לווה בסיכוי גבוה יותר להשגת רמות hs-CRP (High-Sensitivity C-Reactive Protein) נמוכות.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול בקולכיצין במינון נמוך מהווה גישה יעילה להפחתת הסיכון להישנות אירועים קרדיווסוקולאריים לאחר אוטם לבבי חד. עם זאת, ההשפעה של הטיפול התרופתי על דלקת עדיין אינה חד-משמעית.

 במחקר הנוכחי השלימו החוקרים הערכה של נתוני מטופלים ממחקרי COLCOT ו-LoDoCo-MI להערכת ההשפעה של קולכיצין במינון נמוך על רמות hs-CRP בחולים לאחר אוטם לבבי חד. הם השלימו ניתוח משולב של נתוני מטופלים משני המחקרים, כאשר צמדי בדיקות hs-CRP לפני ואחרי טיפול בקולכיצין היו זמינים עבור 222 חולים ממחקר LoDoCo-MI ועבור 207 חולים ממחקר COLCOT.

 החוקרים בחנו את ההשפעה של קולכיצין לעומת פלסבו על רמות hs-CRP לאחר טיפול כמשתנה רציף וכמשתנה קטגוריאלי (מעל 1.0 מ”ג/ד”ל או עד 1.0 מ”ג/ד”ל). 

 מהתוצאות עולה כי לא היה קשר מובהק סטטיסטית בין טיפול בקולכיצין ובין רמות hs-CRP לאחר-טיפול כאשר אלו נבחנו כמשתנה רציף (p=0.429). עם זאת, הטיפול התרופתי לווה בסיכוי גבה יותר משמעותית להשגת ערכי hs-CRP של עד 1.0 מ”ג/ד”ל בהשוואה לפלסבו (יחס סיכויים של 1.64, רווח בר-סמך 95% של 1.07-2.51, p=0.024).

 החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול בקולכיצין לווה בסיכוי גבוה יותר להשגת רמות hs-CRP נמוכות בחולים לאחר אוטם לבבי ומציעים כי ייתכן יש מקום להשלמת בדיקות דם ל-hs-CRP לפני ואחרי טיפול בקולכיצין.

 

Int J Cardiol, June 14, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה