אורולוגיה

היעילות והבטיחות של Mirabegron לטיפול בהפרעה נוירוגנית בתפקוד דרכי שתן תחתונות (Front Pharmacol)

במאמר סקירה שפורסם בכתב העת Frontiers in Pharmacology כותבים מומחים מסין כי Mirabegron (בטמיגה) מהווה אפשרות טיפול יעילה ובטוחה בחולים עם הפרעה נוירוגנית בתפקוד דרכי שתן תחתונות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במהלך השנים האחרונות, השימוש ב- Mirabegron הפך נפוץ יותר ויותר בחולים עם הפרעה נוירוגנית בתפקוד דרכי שתן תחתונות. כעת הם השלימו מטה-אנליזה במטרה לבחון את היעילות והבטיחות של Mirabegron בטיפול במקרים אלו.

הסקירה כללה ארבעה מחקרים אקראיים ומבוקרים עם 245 חולים.

מהנתונים עולה כי הטיפול ב- Mirabegron הוביל לשיפור משמעותי בהיענות שלפוחית השתן (הבדל ממוצע של 19.53, p<0.00001) ובמדד I-QOL (Incontinence Quality of Life, הבדל ממוצע של 8.02, p=0.001).

עוד מדווחים החוקרים על הבדלים משמעותיים במדדי PPBC (Patient Perception of Bladder Condition; הבדל ממוצע של 0.54-, p=0.26) ובאירועי דחיפות מתן שתן (הבדל ממוצע של 0.72-, p=0.55).

באשר לבטיחות הטיפול, לא תועדו הבדלים משמעותיים בין זרוע הטיפול ב- Mirabegron ובין קבוצת הביקורת בשיעורי היארעות אירועים חריגים על-רקע טיפול תרופתי (יחס סיכויים של 0.83, p=0.57), הפרעות קצב לב (יחס סיכויים של 1.27, p=0.70), יתר לחץ דם (יחס סיכויים של 0.70, p=0.68), או נפח שיירי לאחר-התרוקנות (הבדל ממוצע של 1.62, p=0.77).

ממצאי הסקירה תומכים ביעילות ובבטיחות של Mirabegron בטיפול בהפרעה נוירוגנית בתפקוד דרכי שתן תחתונות.

Front Pharmacol. 2021 Nov 18

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה