אורולוגיה

מכבי ממליצה לגברים שעונים לקריטריונים להגיע ולהתחסן כנגד אבעבועות הקוף

אבעבועות הקוף

ראש חטיבת הבריאות של מכבי שירותי בריאות: ״ממליצים לגברים שעונים על הקריטריונים להגיע ולהתחסן נגד אבעבועות הקוף״

לאור התפרצות אבעבועות הקוף בישראל ועם קבלת החיסונים נגד אבעבועות הקוף ברחבי הארץ, מכבי שירותי בריאות החלה במתן החיסונים בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

מכבי פתחה עמדות חיסונים במספר מוקדים ברחבי הארץ: חיפה, תל מונד, באר שבע, ראשון לציון, גבעתיים ותל אביב (סניפי בלפור והשל״ה). יש לקבוע תור מראש במוקד הטלפוני, באתר האינטרנט או באפליקציה של מכבי. אין צורך בהפניה לעומדים בקריטריונים.

זכאים לחיסון בשלב זה גברים שנולדו החל משנת 1980 ונוטלים PrEP (ביצעו משיכה חודשית אחת לפחות מתחילת 2022 ועד סוף חודש יוני), וכן גברים שנולדו החל משנת 1980 נשאי HIV ואובחנו במחלה שמועברת במין (גונוריאה, כלמידיה או עגבת) מתחילת 2022.

החיסון מגיע בבקבוקון של 0.5 מ”ל. תופעות לוואי אפשריות: כאב, אודם, נפיחות, התקשות וגרד במקום ההזרקה, וכן כאב שרירים, כאב ראש, עייפות, בחילות וצמרמורות.

ראש חטיבת הבריאות במכבי שירותי בריאות ד״ר מירי מזרחי ראובני: ״מדובר בחיסון יעיל ובטוח. אנו ממליצים לגברים שעונים על הקריטריונים להגיע ולהתחסן נגד המחלה ובכך לשמור על בריאותם ועל בריאות קרוביהם״.

מנהלת המרפאה הגאה של מכבי שירותי בריאות בתל אביב ד״ר רותי גופן: ״נגיף אבעבועות הקוף הוא קרוב משפחה של נגיף האבעבועות השחורות. על סמך הידוע לנו ממחקרים, החיסון נגד אבעבועות שחורות יעיל גם נגד אבעבועות הקוף, וזה החיסון שנעשה בו שימוש כעת ברחבי העולם ובישראל. מספר הנדבקים בארץ ובעולם עולה כל העת. החיסון יכול להגן על אנשים שבסיכון, לסייע בעצירת מגמת העלייה במספר הנדבקים, ואני מקווה שגם להביא לדעיכת ההתפרצות. אנו נמצאים כאן למען חברינו עבור כל שאלה, התייעצות והתלבטות״.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה