אורולוגיה

קנאביס לטיפול בתסמיני גיל המעבר – האמנם? (Menopause)

סקר חדש שפורסם הראה כי נשים רבות עם תסמינים של גיל המעבר משתמשות בקאנביס, למרות היעדר ראיות לכך שהתרופה משפרת בעיות אלו

סקר חדש שפורסם ב-Menopause הראה כי נשים רבות עם תסמינים של גיל המעבר משתמשות בקאנביס, למרות היעדר ראיות לכך שהתרופה משפרת בעיות אלו. בסקר שנערך בקרב נשים בגיל המעבר שאמרו שהן השתמשו בקנאביס, כמעט 80% אמרו שהן משתמשות במריחואנה רפואית כדי להקל על תסמינים כמו הפרעות שינה, גלי חום ומצבי רוח.

החוקרים סקרו 131 נשים בגיל המעבר ו-127 נשים לאחר גיל המעבר על השימוש שלהן בקנאביס, וזיהו אותן באמצעות פרסום ממוקד ופלטפורמות מדיה חברתית כמו טוויטר, פייסבוק ו-Reddit. הסקר, שפורסם ב-2 באוגוסט, מצא ש-83.5% דיווחו על שימוש רגיל בקנאביס ו-86% אמרו שהן משתמשות בהווה. כמחצית מהנשים דיווחו על שימוש רפואי/פנאי מעורב; 30.8% דיווחו על שימוש למטרות פנאי בלבד ו-17.7% אמרו שהם השתמשו רק בצורות רפואיות של התרופה. שלושת הדרכים הנפוצים ביותר לשימוש בקנאביס היו עישון ג’וינט, קערה או בונג (84.3%); שימוש בחומרי מאכל (78.3%), ושמני אידוי (52.6%).

החוקרים מצאו גם שנשים בגיל המעבר דיווחו על תסמינים גרועים יותר מאלו לאחר גיל המעבר, ונשים אלו נטו להשתמש במגוון רחב יותר של מוצרי קנאביס. החוקר הראשי ציין כי רופאים צריכים לשאול את מטופלותיהן אם הן משתמשות בקנאביס כדי להקל על הסימפטומים שלהן. “יותר ויותר, אנו רואים מספר גדול יותר של אנשים המנצלים את השימוש בקנאביס וקנבינואידים להרבה מצבים. הבנו שאין נתונים ארוכי טווח על האופן שבו נשים מטפלות בעצמן במצבים כמו גיל המעבר”, אמר החוקר הראשי ל-Medscape.

כעת, השאלה הבאה עליה יש לענות היא האם השימוש מסייע לנשים בתסמינים הללו, מה שטרם נבדק.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-Menopause

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה