אורולוגיה

המלמ”ב מציג תוצאות סקר עדכני שבחן קבלת חיסון נגד קורונה מול מאפיינים סוציו-דמוגרפיים ועמדות בריאותיות בישראל

המכון לחקר מדיניות בריאות

במחקר יזום ובמימון המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות, צוות חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת תל אביב בודק היבטים נבחרים של חיסונים נגד קורונה, בדגש על מעבר מהוכחות מניסויים קליניים למידע הקשור לשימוש בחיסונים אלה באוכלוסייה הכללית, תוך הסתכלות גלובלית ומקומית. המחקר שם דגש על חיסונים נגד קורונה שאושרו לשימוש בבני אדם, תוך השוואה ביניהם בפרופיל הבטיחות, היעילות והמועילות שלהם, הן על סמך מידע מניסויים קליניים והן בהתבסס על מידע הנאסף לאחר הכנסתם של חיסונים אלה לשימוש הרחב. כמו כן, נבחנות סוגיות עדכניות כגון מועילות החיסונים כנגד הזנים החדשים של נגיף הקורונה, משך המיגון שמקנים חיסונים, והצורך בחיסון ילדים נגד קורונה. דגש נוסף הוא על שימוש בחיסונים אלה ברחבי העולם, במדינות ובקבוצות גיל ואוכלוסייה שונות, תוך בחינת חסמים מפני שימוש בחיסונים אלה.

במסגרת המחקר יבוצעו סקירות ספרות שיטתיות, על בסיס ספרות מדעית בנושאי המחקר, סקירה של מאגרי מידע של ארגון הבריאות העולמי, דיווחים רשמיים במדינות שונות בעולם ומאגרים נוספים, ובאמצעות סקר באוכלוסייה.

החוקרים הראשיים: פרופ’ יריב גרבר ופרופ’ ח’יתאם מוחסן, מובילים מחקר זה, תוך שילוב חוקרים נוספים מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת תל אביב.

עדכון 11.8.22 – גורמים הקשורים לקבלת החיסון נגד נגיף הקורונה בקרב מבוגרים בישראל

קבלת החיסון נגד נגיף הקורונה, כולל מנות הדחף הייתה גורם משמעותי בבלימת ההתפשטות של המגפה, והייתה קשורה להפחתת הסיכון לאשפוזים, תחלואה קשה ותמותה מקורונה. יחד עם זאת, הססנות וחוסר היענות לקבלת החיסון נגד קורונה, היוו אתגר מרכזי במבצע החיסונים, הן בישראל והן במדינות אחרות בעולם. הבנה מעמיקה של הגורמים הקשורים לקבלת החיסון נגד קורונה הינה חיונית להתמודדות עם אתגר זה, במיוחד לאור הצורך המסתמן במתן מנות דחוף של החיסון וגם להתמודדות עם אירועים דומים בעתיד. בדוח זה מוצגות תוצאות מסקר טלפוני שבוצע בקרב מבוגרים בישראל במטרה לבחון קשרים בין קבלת החיסון נגד נגיף הקורונה לבין גורמים סוציו-דמוגרפיים, עמדות ותפיסות לגבי החיסון נגד קורונה ומגפת הקורונה.

הערת המערכת: כפי שניתן לראות בדו”ח, לקשר מול הרופא המטפל הייתה חשיבות ומשמעות כמו גם לתפיסה ולעמדות באשר לחומרת המחלה ואמון ברשויות הבריאות. זה לא מפתיע אך עדיין חשוב לקחת זאת בחשבון בתכנון קמפיינים חדשים של התחסנות.

לפניכם הדו”ח הרביעי מה-11/8/12:

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה