Renal Failure

טיפול ב-Finerenone משפר תוצאי אי-ספיקת לב בחולים עם מחלת כליות כרונית וסוכרת מסוג 2 (JACC Heart Fail)

מנתונים שפורסמו בכתב העת JACC: Heart Failure עולה כי בהשוואה לפלסבו, טיפול ב- Finerenone הוביל לשיפור תוצאי אי-ספיקת לב בחולים עם מחלת כליות כרונית וסוכרת מסוג 2, עם עדות לתועלת בכל קטגוריות קצב פינוי גלומרולארי ו/או הפרשת אלבומין בשתן.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם סוכרת מסוג 2, הסיכון לתמותה קרדיווסקולארית ואי-ספיקת לב עולה עם ירידה בתפקוד הכלייתי, הן לפי קצב פינוי גלומרולארי משוער והן לפי יחס אלבומין:קריאטינין בשתן. הטיפול ב- Finerenone, אנטגוניסט לא-סלקטיבי של הקולטן למינרלוקורטיקואידים, הוביל לשיפור תוצאים לבביים-כלייתיים בחולים עם מחלת כליות כרונית וסוכרת מסוג 2 במחקר FIDELITY כעת ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעות של הטיפול ב- Finerenone על תוצאי אי-ספיקת לב לפי קצב פינוי גלומרולארי ו/או קטגוריות הפרשת אלבומין בשתן.

מחקר FIDELITY כלל 13,026 חולים עם סוכרת מסוג 2 ומחלת כליות כרונית (יחס אלבומין:קריאטינין בשתן בטווח 30-5,000 מ”ג/גרם וקצב פינוי גלומרולארי של 25 מ”ל/דקה ומעלה) אשר חולקו באקראי לקבלת פלסבו או Finerenone. התוצאים שנבחנו כללו אשפוז ראשון בשל אי-ספיק תלב, תמותה קרדיווסקולארית או אשפוז ראשון בשל אי-ספיקת לב, אשפוז חוזר בשל אי-ספיקת לב ותמותה קרדיווסקולארית או אשפוז חוזר בשל אי-ספיקת לב, אשר נבחנו לפי תתי קבוצות על-בסיס קצב פינוי גלומרולארי (מתחת ל60 או 60 מ”ל/דקה ומעלה) ויחס אלבומין:קריאטינין בשתן (מתחת ל-300 או 300 מ”ג/גרם ומעלה).

בהשוואה לפלסבו, הטיפול ב- Finerenone הפחית משמעותית את הסיכון לאשפוז עקב אי-ספיקת לב (יחס סיכון של 0.78, p=0.003), תמותה קרדיווסקולארית או אשפוז ראשון בשל אי-ספיקת לב (יחס סיכון של 0.83, p=0.002), אשפוז חוזר בשל אי-ספיקת לב (יחס סיכון של 0.79, p=0.021) ותמותה קרדיווסקולארית או אשפוז חוזר בשל אי-ספיקת לב (יחס סיכון של 0.82, p=0.006).

הסיכון לתוצאים עלה לאורך קטגוריות קצב פינוי גלומרולארי והפרשת אלבומין בשתן; שיעורי ההיארעות הנמוכים ביותר תועדו בחולים עם קצב פינוי גלומרולארי משוער של 60 מ”ל/דקה ומעלה ויחס אלבומין:קריאטינין בשתן של פחות מ-300 מ”ג/גרם.

הטיפול ב- Finerenone שיפר את תוצאי אי-ספיקת לב ללא תלות בקצב פינוי גלומרולארי בסיסי ו/או קטגוריות יחס אלבומין:קריאטינין בשתן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידם כי טיפול ב-Finerenone משפר תוצאי אי-ספיקת לב בחולים עם מחלת כליות כרונית וסוכרת מסוג 2 בכל קטגוריות קצב פינוי גלומרולארי או הפרשת אלבומין בשתן.

 

JACC Heart Fail. 2022 Nov;10(11):860-870

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה