Renal Failure

טיפול במעכבי SGLT-2 עשוי להפחית התקדמות מחלת כליות כרונית ונזק כלייתי חד ללא תלות באבחנה של סוכרת (מתוך כנס ה-ASN Kidney Week)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-American Society of Nephrology Kidney Week עולה כי טיפול במעכבי SGLT-2 מפחית את הסיכון והתקדמות מחלת כליות כרונית ונזק כלייתי חד, ללא תלות באבחנה קודמת של סוכרת.

החוקרים השלימו מטה-אנליזה שכללה 13 מחקרים אקראיים, מבוקרי-פלסבו שבחנו את הטיפול במעכבי SGLT-2. בסך הכול, 90,413 חולים נכללו במחקרים אלו, מהם 15,953 חולים ללא אבחנה קודמת של סוכרת. כל מחקר כלל לפחות 500 חולים בכל זרוע.

התוצא העיקרי של המחקר היה התקדמות מחלת כליות, אשר הוגדרה כירידה של 50% ומעלה בקצב הפינוי הגלומרולארי מההקצאה האקראית, התחלת טיפולי דיאליזה או השתלת כליה, התפתחות מחלת כליות בשלב סופני או תמותה עקב כשל כלייתי. תוצאים נוספים כללו נזק כלייתי חד, אשפוז בשל אי-ספיקת לב או תמותה קרדיווסקולארית, תמותה שאינה עקב מחלות לב וכלי דם, קטואצידוזיס וקטיעה.

החוקרים מדווחים כי תועדה התקדמות מחלת כליות ב-1,759 חולים עם סוכרת ו-489 חולים ללא סוכרת. בסך הכול, 940 חולים אובחנו עם מחלת כליות משנית לסוכרת, 130 עם מחלה איסכמית/יתר לחץ דם, 230 חולים אובחנו עם מחלה גלומרולרית ו-110 חולים סבלו מהתקדמות מחלת כליות כרונית מסיבה לא ידועה או אחרת. הטיפול במעכבי SGLT-2 הפחית את הסיכון להתקדמות מחלת כליות ב-37% ואת הסיכון לנזק כלייתי חד ב-23%.

הסיכון היחסי על-רקע טיפול במעכבי SGLT-2 היה דומה בחולים עם סוכרת וללא סוכרת, ללא עדות להטרוגניות לפי אבחנה קודמת של סוכרת.

החוקרים מסכמים כי הטיפול במעכבי SGLT-2 הפחיתו בבטחה את הסיכון להתקדמות מחלת כליות ונזק כלייתי חד, ללא תלות באבחנה קודמת של סוכרת. במחקרים להערכת מחלת כליות כרונית, התועלת של טיפול במעכבי SGLT-2 לא הושפעה מהגורם למחלת הכליות. התועלת האבסולוטית הנ”ל עולה בבירור על הנזקים בחולים עם מחלת כליות כרונית, ללא תלות באבחנה קודמת של סוכרת.

מתוך כנס ה-ASN Kidney Week

 

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה