משפחה

קנאביס רפואי עשוי להיות הפתרון למשבר האופיואידים (Substance Use & Misuse)

מחקר חדש מראה כי קנאביס רפואי עשוי להיות חלופה חשובה לאופיואידים לטיפול בכאב

מחקר חדש שפורסם ב-Substance Use & Misuse מראה כי קנאביס רפואי עשוי להיות חלופה חשובה לאופיואידים לטיפול בכאב, כאשר מטופלים עם מגוון מחלות, כולל כאבים ובעיות נפשיות, דיווחו על פחות כאבים ותפקוד טוב יותר לאחר שימוש בקנאביס רפואי, כאשר רובם הצליחו להפסיק או לצמצם את השימוש באופיואידים.

החוקרים עקבו אחר 2183 משתמשי קנאביס רפואי שהשלימו סקר הכולל 66 פריטים: דמוגרפיים, בריאותיים ושימוש בתרופות, יחד עם תפקוד בריאותי לפני ואחרי התחלת השימוש בקנאביס רפואי. רוב משתמשי הקנאביס הרפואי היו בין 20 ל-70 שנים, 54% היו נשים, כמחצית היו נשואים, 47% היו מועסקים, ורובם היו לבנים. השילוב של כאב וירידה בבריאות הנפשית היה הבעיה הנפוצה ביותר שדווחה על ידי משתמשי קנאביס רפואי (48%), ואחריה בריאות הנפש גרידא (29%), רק כאב (9%) ו”אחר” (לא כאב, סרטן או בריאות הנפש). רוב המשתתפים דיווחו על בין 1 ל-5 מחלות שונות; 23% דיווחו על 1 עד 2 מחלות, 44% דיווחו על 3 עד 5 מחלות ו-33% דיווחו על 6 או יותר. יותר ממחצית דיווחו על שימוש בקנאביס רפואי מדי יום, כגון באופן קבוע לאורך היום (55%), מדי פעם במהלך היום (25%), 1 עד 2 פעמים ביום (10%), או בערבים בלבד (9%). יחד עם זאת, תפיסות המטופלים לגבי קנאביס רפואי כטיפול היו חיוביות ברובן, למרות שרובם (69%) דיווחו על תופעת לוואי אחת לפחות.

הרוב המכריע (91%) דיווחו שקנאביס רפואי היה מועיל מאוד או מאוד בהתמודדות עם מצבם הרפואי; פחות מ-2% דיווחו שהוא מועיל במעט או לא מועיל כלל; 89% אמרו שמוצרי קנאביס רפואי חשובים מאוד לאיכות חייהם. תחומי הבריאות של כאבים, תפקוד גופני ותפקוד חברתי השתפרו לאחר התחלת שימוש בקנאביס רפואי בעוד שהמגבלות הנובעות מבעיות פיזיות ורגשיות לא השתנו. רוב החולים דיווחו על שימוש בהידרוקודון-אצטמינופן (37%) או באוקסיקודון-פרצטמול (27%) בעוד שאוקסיקודון, הידרוקודון וקודאין בלבד היו בשימוש על ידי 10% עד 20% מהמשתתפים. חשוב לציין כי יותר משלושה רבעים (79%) מהמשתתפים דיווחו שהפסיקו או הפחיתו את השימוש בתרופות נגד כאבים באופיואידים לאחר התחלת השימוש בקנאביס רפואי.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב- Substance Use & Misuse

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה