השוואת היעילות והבטיחות של טיפול תוך-ורידי ב-Ferric Carboxymaltose ו-Iron Sucrose לטיפול באנמיה לפני ניתוח נשים עם מנורגיה (J Obstet Gynaecol Res)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Journal of Obstetrics and Gynecology Research, עולה כי הטיפול ב-Ferric Carboxymaltose (FCM, פרינג’קט) דומה ביעילותו ל-Iron Sucrose (IS) בתיקון אנמיה על-רקע חסר ברזל בנשים לפני ניתוח בשל מנורגיה. הערך המוסף של FCM על-פני IS כולל תיקון מהיר משמעותית של אנמיה על-רקע חסר ברזל, השלמת מאגר ברזל והפחתת ביקורים בבתי חולים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להשוות את תוצאות טיפול ב-FCM אל מול IS לתיקון אנמיה על-רקע חסר ברזל לפני ניתוח של נשים עם מנורגיה. מדובר במחקר רב-מרכזי, בתווית-פתוחה, בו חולקו באקראי נשים לטיפול במנה יחידה של FCM או מספר מינונים של IS. התוצא העיקרי היה שיעור הנשים שהשיגו ריכוז המוגלובין של 10 גרם/ד”ל ומעלה בתוך שבועיים ממתן המנה הראשונה. תוצאי סיום משניים כללו את ריכוז המוגלובין הממוצע, מרווח הזמן עד להשגת ריכוז המוגלובין של 10 גרם/ד”ל ומעלה ואיכות החיים.

החוקרים מדווחים כי 101 נשים (52 תחת טיפול ב-FCM ו-49 נשים תחת IS) חולקו באקראי לקבוצות המחקר. הטיפול ב-FCM היה דומה ביעילות ל-IS בהשגת ריכוז המוגלובין של 10 גרם/ד”ל ומעלה בתוך שבועיים ממתן המנה הראשונה (78.8% לעומת 72.3%). מרווח הזמן עד להשגת ריכוז המוגלובין של 10 גרם/ד”ל ומעלה היה קצר יותר משמעותית בקבוצת הטיפול ב-FCM, בהשוואה ל-IS (7.7 ימים לעומת 10.5 ימים). ריכוז המוגלובין הממוצע היה גבוה יותר בקבוצת הטיפול ב-FCM, בהשוואה למטופלות ב-IS, עם הבדל מובהק גבולי. לא תועדו הבדלים במדדי איכות החיים בין הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול ב-FCM דומה ביעילותו ל-IS לתיקון אנמיה על-רקע חסר ברזל בנשים לפני ניתוח מנורגיה, אך מוביל לתיקון מהיר יותר של האנמיה ולהפחתת ביקורים בבתי חולים.

J Obstet Gynaecol Res. 2019 Apr;45(4):858-864

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה