האם צריכה רבה יותר של מזון אורגני מגנה מפני מחלות ממאירות? (JAMA Intern Med)

צריכה תכופה יותר של מזון אורגני לוותה בסיכון מופחת לממאירות, כך עולה מתוצאות מחקר תצפיתי גדול ומבוסס-אוכלוסיה, שפורסמו במהלך חודש אוקטובר בכתב העת JAMA Internal Medicine.

החוקרים מצרפת כללו 68,946 משתתפים ממחקר NutriNet-Sante Study וסיווגו אותם לארבעה רבעונים, בהתאם לדיווח העצמי על צריכת 16 קבוצות של מוצרים אורגניים. החוקרים עקבו אחר המשתתפים לאורך תקופה ממוצעת של חמש שנים. מרבית המשתתפים במחקר היו נשים (78%), הגיל הממוצע בתחילת המחקר עמד על 44 שנים.

בקרב משתתפים עם הצריכה הרבה ביותר של אוכל אורגני תועד סיכון יחסי נמוך ב-25% לאבחנת ממאירות במהלך המעקב, בהשוואה לאלו עם הצריכה המעטה ביותר (יחס סיכון לרבעון רביעי מול רבעון ראשון של 0.75, p=0.001). עם זאת, הירידה האבסולוטית בסיכון לממאירות בין שני הרבעונים הייתה פחות בולטת ועמדה על 0.6%.

במהלך המעקב תועדו 1,340 מקרים חדשים של ממאירות; הממאירויות הנפוצות כללו סרטן שד (34.3%), סרטן ערמונית (13.4%), ממאירויות עוריות (10.1%), סרטן מעי גס וררקטום (7.4%), לימפומה שאינה הודג’קין (3.5%) ולימפומות אחרות (1.1%).

החוקרים מציינים כי הקשר ההפוך בין צריכת מזון אורגני ובין הסיכון לממאירות היה מוגבל לשני סוגים של מחלות ממאירות: סרטן שד לאחר-מנופאוזה ולימפומה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי עידוד צריכת מזון אורגני באוכלוסיה הכללית עשויה לשמש כגישה מבטיחה למניעת מחלות ממאירות. עם זאת, הם מוסיפים כי דרושים מחקרים נוספים לאישור ממצאי המחקר הנוכחי.

JAMA Intern Med. Published online October 22, 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה