הנחיות חדשות תומכות בבדיקות סקר לסרטן מעי גס ורקטום החל מגיל 45 (מתוך אתר מדסקייפ)

מוקדם יותר השנה, איגוד ה-ACS (American Cancer Society), עדכן את ההנחיות בנושא בדיקות סקר לסרטן מעי גס ורקטום, עם המלצה להתחלת בדיקות סקר בגיל 45 שנים, באלו בסיכון ממוצע למחלה. ההנחיות העדכניות נבעו מנתונים שפורסמו לאחרונה והצביעו על שיעורים מוגברים של סרטן מעי גס ורקטום במבוגרים צעירים ובגיל העמידה. כעת, קואליציה של 22 קבוצות הצטרפו ל-ACS והגישו מכתב ל-USPSTF בבקשה לשקול מחדש את הנחיותיו משנת 2016, בה הומלץ על התחלת בדיקות סקר לממאירות מגיל 50 והפסקת בדיקות הסקר בגיל 75 שנים.

מעבר ל-ACS וה-USPSTF, הנחיות בנושא בדיקות סקר לסרטן מעי גס ורקטום פורסמו ע”י מספר ארגונים אחרים, ולמעט ה-ACS, כולן ממליצות על בדיקות סקר שגרתיות לסרטן מעי גס ורקטום ופוליפים אדנומטוטיים במבוגרים אסימפטומטים החל מגיל 50 שנים, אם כי עם הבדלים בתדירות בדיקות הסקר, גיל הפסקת בדיקות הסקר ושיטת הסקירה המועדפת. ההמלצות שונות גם עבור מטופלים בסיכון גבוה, עם הבדלים בסף הגיל להתחלת בדיקות הסקר, כמו גם תדירות והבדיקה המועדפת.

ההנחיות העדכניות מטעם ACS הן הראשונות, ועד כה היחידות, שהמליצו על התחלת בדיקות סקר מגיל 45 שנים. הן משקפות עדויות עדכניות יותר לפיהן חלה עליה בהיארעות סרטן מעי גס ורקטום בצעירים.

מומחי ה-ACS, ביחד עם קבוצות אחרות, קוראים ל-USPSTF לבחון מחדש את ההנחיות בנושא בדיקות סקר לסרטן מעי גס ורקטום ולהפחית את הסף בו מתחילים בבדיקות הסקר, מהסף הנוכחי של גיל 50 שנים לגיל 45 שנים.

המומחים מסבירים כי עדויות רלבנטיות לא היו זמינות למומחי ה-USPSTF בעת ניסוח ההמלצות לבדיקות סקר משנת 2016. המחקרים החדישם הצביעו על עליה בשיעורי הימצאות סרטן מעי גס ורקטום בקבוצות גיל צעירות יותר; לפיכך, הם מקווים כי צוות המשימה ייקח בחשבון את המידע החדש הנ”ל בכדי לעדכן את ההמלצות בנושא בדיקות סקר אלו.

אחד המכשולים העיקריים נובע מכך שמחקרים מעטים להערכת שיטות לבדיקות סקר לסרטן מעי גס ורקטום כללו מבוגרים מתחת לגיל 50 שנים, לכן אין נתוני עולם-אמיתי רבים התומכים בתועלת של בדיקות אלו. באשר לנזקים משנית לבדיקות סקר מוקדמות יותר, יש לציין כי שינוי הסף יוביל לעליה בהיקף בדיקות קולונוסקופיה, לצד עליה אפשרית בסיבוכים האפשריים של בדיקות אלו.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה