זיהום בנגיף HIV מעלה את הסיכון לאי-ספיקת לב (מתוך כנס ה-IAC)

מנתונים חדשים עולה כי HIV (Human Immunodeficiency Virus) הינו גורם סיכון בלתי-תלוי לאי-ספיקת לב, כך מדווחים חוקרים במהלך כנס ה-International AIDS Conference. מהמחקר עלה כי HIV לווה בעליה של לפחות 66% בסיכון לאי-ספיקת לב, בהשוואה לסיכון באלו ללא הזיהום הנגיפי.

במסגרת המחקר השלימו החוקרים הערכה של הרשומות הרפואיות של מטופלים במערכת Kaiser Permanenete. הם התמקדו בנשאי HIV אך ללא היסטוריה של אי-ספיקת לב בין השנים 2000-2016 והתאימו לכל אחד עשרה מטופלים ללא HIV וללא אי-ספיקת לב. ההתאמה נעשתה על-בסיס שנת הכניסה למאגר הנתונים, מין, גזע ומרכז טיפול עיקרי. אוכלוסיית המחקר הייתה גדולה וממוסדות שונים, אם מגוון גיאוגרפי ואתני, והחוקרים הצליחו לבחון את הערפלנים האפשריים

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 38,868 נשאי HIV ול-386,586 ללא עדות לזיהום הנגיפי. שיעורי היארעות אי-ספיקת לב עמדו על 0.24 מקרים ל-100 שנות-מטופל באלו עם HIV, בהשוואה ל-0.16 ל-100 שנות-מטופל באלו ללא HIV.

מניתוח רב-משתני שכלל תקנון למשתנים דמוגרפיים, היסטוריה קרדיווסקולארית ורפואית וכן טיפול בתרופות להגנה מפני מחלות לב, טיפול לסוכרת ונוגדי-דלקת שאינם סטרואידים, יחס הסיכון המתוקן לאי-ספיקת לב עמד על 1.75. תקנון נוסף לאירועי תסמונת כלילית חדה במהלך המעקב החליש את הסיכון ליחס סיכון של 1.66.

המסר העיקרי לרופאים הוא כי קיים סיכון גבוה לאי-ספיקת לב בנוכחות HIV ועל הרופאים המטפלים להיות מודעים לקשר הנ”ל.

מתוך כנס ה-IAC

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה