נתונים חדשים תומכים בבטיחות Rivaroxaban בחולי פרפור פרוזדורים (J Am Coll Cardiol)

מהמחקר הגדול ביותר מסוגו בנושא Rivaroxaban (קסרלטו) בחולים עם פרפור פרוזדורים עולה כי שיעורי אירועי דמם, אירועים מוחיים והפסקות טיפול היו נמוכים, עם תוצאות דומות באזורים שונים.  הנתונים המבטיחים פורסמו במהלך חודש יולי בכתב העת Journal of the American College of Cardiology.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את פרופיל הבטיחות בתנאי עולם אמיתי של Rivaroxaban במדגם חולים עם פרפור פרוזדורים, שלקחו חלק במחקר XANTUS (Xarelto for Prevention of Stroke in Patients with Atrial Fibrillation).

החוקרים אספו נתונים ממחקרי XANTUS, XANAP (Xarelto for Prevention of Stroke in Patients With Atrial Fibrillation in Asia) ו-XANTUS-EL (Xarelto for Prevention of Stroke in Patients With Atrial Fibrillation in Latin America and EMEA Region). חולים עם פרפור פרוזדורים, שהחלו טיפול ב-Rivaroxaban למניעת אירוע מוחי היו במעקב למשך שנה אחת. התוצאים העיקריים כללו אירועי דמם מג’ורי על-רקע הטיפול, אירועים חריגים/אירועים חריגים חמורים ותמותה מכל-סיבה. תוצאים משניים כללו אירועים תרומבואמבוליים תחת הטיפול ואירועי דמם לא-מג’ורי.

בסיכומו של דבר, מדגם המחקר כלל 11,121 משתתפים, בגיל ממוצע של 70.5 שנים. מחלות הרקע הנפוצות כללו אי-ספיקת לב (21.2%), יתר לחץ דם (76.2%) וסוכרת (22.3%).

שיעור אירועי דמם מג’ורי עמד על 1.7 אירועים ל-100 שנות-מטופל (השיעור הנמוך ביותר תועד באמריקה הלטינית ועמד על 0.7 אירועים ל-100 שנות-מטופל והשיעור הגבוה ביותר תועד במערב אירופה, קנדה וישראל, עם 2.3 אירועים ל-100 שנות-מטופל). שיעורי התמותה מכל-סיבה עמדו על 1.9 מקרים ל-100 שנות-מטופל (השיעורים הנמוכים ביותר תועדו במזרח אירופה ועמדו על 1.5 אירועים ל-100 שנות-מטופל; השיעורים הגבוהים ביותר תועדו באמריקה הלטינית, המזרח התיכון ואפריקה, עם 2.7 אירועים ל-100 שנות-מטופל).

שיעורי אירועים מוחיים או תסחיפים סיסטמיים עמדו על 1.0 מקרים ל-100 שנות-מטופל (השיעורים הנמוכים ביותר תועדו באמריקה הלטינית, בה לא תועדו מקרים אלו; השיעורים הגבוהים ביותר תועדו במזרח אסיה עם 1.8 אירועים ל-100 שנות-מטופל).

שיעורי הקפדה על הטיפול לאחר שנה אחת עמדו על 77.4% מהמטופלים, כאשר במזרח אסיה תועדו השיעורים הנמוכים ביותר (66.4%) ובמזרח אירופה תועדו השיעורים הגבוהים ביותר (84.4%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאים עולם מהעולם-האמיתי מעידים על שיעור נמוך של אירועי דמם ואירועים מוחיים עם טיפול ב-Rivaroxaban בחולים עם פרפור פרוזדורים, לצד שיעורי הפסקת טיפול נמוכים.

J Am Coll Cardiol. Published online July 2, 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה