החשיבות הקלינית של תרומבוזיס של עלי המסתם לאחר TAVR (מתוך Struct Heart)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-ESC (European Society of Cardiology) תרומבוזיס של עלי המסתם לאחר פרוצדורת TAVR (Transcatheter Aortic Valve Replacement) מלווה בסיכון מוגבר להלם קרדיוגני ותמותה, זאת מעבר לסיכון הידוע כבר לאירועים מוחיים והתקף איסכמי חולף.

מבין 5,691 אירועים חריגים על-רקע TAVR שתועדו במאגר MAUDE של מנהל המזון והתרופות האמריקאי, החוקרים זיהו 30 מקרים של הפרעה מבנית בתפקוד המסתם עקב תרומבוזיס של עלי המסתם. למרות התערבויות תרופתיות וניתוחיות שנועדו לטיפול בתרומבוזיס זה, תשעה חולים הלכו לעולמם, שלושה פיתח אירוע מוחי/התקף איסכמי חולף ושניים אובחנו עם הלם קרדיוגני. מבין שלושים מקרי תרומבוזיס, בשבעה האבחנה נקבעה לאחר הסרה ניתוחית של המסתם או בבדיקה לאחר המוות.

מרבית המקרים (18/30, 60%) התפתחו במהלך השנה הראשונה לאחר TAVR. הפרעה מבנית בתפקוד המסתם התבטאה כהיצרות מסתם הוותין (16/30 חולים, 53.3%) או אי-ספיקה של המסתם (7/30 חולים, 23.3%), כאשר בחלק קטן מהמקרים תוארו שתי ההפרעות המבניות (4/30 חולים, 13.3%).

התערבויות שנועדו לטפל בתרומבוזיס של עלי המסתם כללו הגברת טיפול נוגד-טסיות או נוגד-קרישה (9/30 חולים, 30%), TAVR של מסתם בתוך מסתם (5/30 חולים, 16.7%), או ניתוח (14/30 חולים, 46.7%), או שילוב של אלו.

התוצאות לאחר תרומבוזיס של עלי המסתם כללו אירוע מוחי/התקף איסכמי חולף (3/30 חולים, 10%), הלם קרדיוגני (2/30 חולים, 6.7%) ותמותה (9/30 חולים, 30%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי תרומבוזיס של עלי המסתם בעל ביטוי קליני לווה בביטויים קליניים חמורים שכללו אירועים מוחיים, הלם קרדיוגני ותמותה.

Struct Heart 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה