השתלת ICD למניעה ראשונית מפחיתה שיעורי תמותה בחולים עם מחלות שריר הלב (Ann Intern Med)

מטה-אנליזה חדשה תומכת בחשיבות התקני ICD (Implantable Cardioverter Defibrillator) למניעה ראשונית בחולים עם קרדיומיופתיה איסכמית ולא-איסכמית. בהשוואה לטיפול קונבנציונאלי, טיפול בהתקני ICD במניעה ראשונית הפחית היארעות מוות פתאומי ומוות מכל-סיבה בחולים אלו, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Annals of Internal Medicine.

במהלך מעקב ממוצע של 3.2 שנים, טיפול ב-ICD לווה בירידה כוללת בשיעורי התמותה מכל-סיבה מ-28.3% עם טיפול קונבנציונאלי ל-21.4% עם ICD (יחס סיכון של 0.81). היקף הירידה היה דומה בחולים עם קרדיומיופתיה לא-איסכמית (יחס סיכון של 0.81) וקרדיומיופתיה איסכמית (יחס סיכון של 0.82), אם כי במקרה האחרון ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

שיעורי תמותה פתאומית ירדו מ-12.2% עם טיפול קונבנציונאלי ל-4.4% עם ICD (יחס סיכון של 0.41). שיעורי תמותה פתאומית ירדו בקרב חולים עם קרדיומיופתיה איסכמית (יחס סיכון של 0.39) ונטו להיות נמוכים יותר באלו עם קרדיומיופתיה לא-איסכמית (יחס סיכון של 0.44, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית).

החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים בשיעורי התמותה הלבבית ותמותה לא-לבבית, לפי סוג הטיפול שניתן לחולים.

עוד עולה מהתוצאות כי השתלת ICD בתוך 40 ימים מאוטם לבבי או בעת ניתוח לא השפיעה משמעותית על תמותה מכל-סיבה, בהשוואה לטיפול קונבנציונאלי, בעוד ששיעורי התמותה מכל-סיבה היו נמוכים יותר משמעותית כאשר ההתקן הושתל מאוחר יותר (יחס סיכון של 0.72).

מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי טיפול ב-ICD הוביל לתועלת הישרדות מובהקת סטטיסטית בהשוואה לטיפול קונבנציונאלי בחולים ללא-סוכרת, אך לא בחולי סוכרת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בסיכומו של דבר, מהנתונים עולה כי טיפול ICD למניעה ראשונית, בהשוואה לטיפול קונבנציונאלי, הביא להפחתת היארעות תמותה פתאומית ותמותה מכל-סיבה.

Ann Intern Med 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה