כרטיס אדום ל Cerivastatin – הופסק שיווקו של התכשיר Cerivastatin (ליפוגיס) עקב דיווח על תופעות לוואי חמורות.

הופסק שיווקה של התרופה Cerivastatin, ליפוגיס, המשמשת להורדת שומנים. ב- 8 באוגוסט הודיעה חברת Bayer כי היא מושכת את כל המינונים של התרופה הנ"ל וכי סחורה אשר סופקה תוחזר בהליך מסודר. כמו כן ממליצה החברה כי מטופלים שנרשמה להם התרופה יפנו לרופא המטפל על מנת לקבל חלופה לטיפול זה.

חברת Bayer דיווחה כי ממשיכה לקבל דיווחים על רעילות שרירים (חולשת שרירים myopathy ותמס שרירים rabdomyolsis) כאשר נעשה שימוש בתרופה במקביל ל gemfibrozoil וזאת למרות הזהרות שפירסמה החברה לגבי מתן של תרופות אלו במקביל. לאחר דיון עם מינהל התרופות והמזון בארה"ב (ה- FDA), החליטה החברה כי תופעות הלוואי שנצפו כאשר נעשה שימוש בתרופה במקביל ל gemfibrozil בולטות בצורה ניכרת בהשוואה לסטטינים אחרים.

כמו כן למרות שהדיווחים על תופעות לוואי רציניות הקשורות לנטילת התרופה במקביל ל- gemfibrozil היו מועטים יותר באירופה בהשוואה לארה"ב החליטה חברת Bayer להשהות את שיווקים והפצת התרופה ברחבי העולם.

חברת Bayer מוסרת כי היא תבצע הערכה מחודשת על למנות לבדוק את תפקידה של התרופה בחודשים הקרובים ולאחר מכן תחליט בהתייעצות עם רשויות רישום לגבי שיווק מחדש של התרופה.

יש לציין כי עד כה התקבלו 52 דיווחים על מקרי מוות (5 בגרמניה והשאר בארה"ב). תגובת החברה לביקורת שהוטחה בה על כך שהיא התרשלה להודיע לרופאים ולרוקחים לפני שיצאה בהכרזה ציבורית לגבי משיכת התרופה מהשוק היתה כי היא היתה מחוייבת למשקיעיה וזאת מכיוון שמחיר מניות החברה יושפע באופן משמעותי עקב ההודעה על הפסקת שיווקה והפצתה של התרופה. מעריכים כי משיכת התרופה, cerivastatin, מהשוק תפגע ברווחי חברת Bayer בשיעור של 405 מיליון לירות שטרלינג.

למאמר

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה