טיפול ב-Melphalan, Prednisone ו-Thalidomide בחולי Myeloma (מתוך Cancer)

Thalidomide היא תרופה אימונו-מודולטורית בעלת אפקט משמעותי כנגד Myeloma. זהו טיפול יעיל להתקפים חוזרים של Multiple Myeloma ובעת האבחון, הן כטיפול יחיד והן בשילוב עם סטרואידים או כימותרפיה. אין נתונים באשר לקשר בין Thalidomide ובין Oral Melphalan ו-Prednisone, שעדיין נחשבים לטיפול הסטנדרטי בחולים קשישים.

החוקרים בחנו את שילוב Melphalan, Prednisone ו-Thalidomide (MPT) בקרב 49 נבדקים עם אבחנה חדשה של Multiple Myeloma.

לפי הקריטריונים של European Bone Marrow Transplantation/ International Bone Marrow Transplantation Registry (EBMT/IBMTR), 18% מהחולים השיגו רמיסיה מוחלטת (immunofixation-negative complete disease remission ), 6% השיגו הפוגה כמעט מוחלטת (mmunofixation-positive near complete remission). תגובה חלקית נרשמה ב-45% מהמשתתפים, עם ירידה של 50-89% ב-Monoclonal Paraprotein.  6% לא הגיבו לטיפול וב-10% זוהתה מחלה פרוגרסיבית.

זמן החציון לתגובה המקסימלית עמד על 4 חודשים. סיכויי ההישרדות ללא-התקפים לאחר שנתיים עמד על 64%, סיכויי ההישרדות הכוללים עמדו על 91%.

תופעות הלוואי העיקריות כללו טרומבוזיס (20%), זיהומים (12%), עצירות (6%) ורעילות המטולוגית (22%) ונוירולוגית (8%). חולה אחד נפטר בעקבות תסחיף ריאתי.

לאור תוצאות המחקר נראה כי MPT מביא לתגובה מהירה ויציבה של הגידול, עם שיעורי רמיסיה מלאה הדומים לאלו שלאחר השתלה עצמונית. דרוש טיפול פרופילקטי של נוגדי-קרישה בכדי למנוע התפתחות תסחיפים. החוקרים מסכמים כי דרושים מחקרים נוספים בנושא.

Cancer, Volume 104, Issue 7 , Pages 1428 1433

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה