Ertapenem לעומת piperacillin/tazobactam לזיהומי רגל סכרתית (Lancet)

זיהומי רגל סכרתית הם בעיה חמורה ונפוצה, אך עדיין יש מעט מחקרים באיכות מתאימה שהשוו יעילות של כמה טיפולים אנטיביוטים. מטרת המחקר היתה להעריך יעילות ובטיחות של ertapenem (או INVANZ) לעומת piperacillin/tazobactam (או TAZOCIN) לזיהומים ברגל.

המחקר היה רב מרכזי אקראי וכפול סמיות וכלל 586 מבוגרים עם סוכרת וזיהום ברגל אשר סווג כבינוני עד חמור ודרש אנטיביוטיקה IV. החולים קיבלו ertapenem לוריד (1 ג’ ליום, n=295) או piperacillin/tazobactam) במינון של 3·375 ג’ כל 6 שעות,n=291) למשך מינימום של 5 ימים, לאחריו amoxicillin/clavulanic acid (אוגמנטין) אורלי (875/125 מ”ג כל 12 שעות) עד יום 23. לחוקרים היתה האפשרות לרשום vancomycin לחולים בכל אחת מהקבוצות להבטחת כיסוי מתאים במקרה של עמידות אפשרית לאנטרוקוקוס ו-Staphylococcus aureus עמידים למתיצילין (MRSA). התוצאוה הראשונית היתה יחס החולים עם תגובה קלינית טובה (שיפור או החלמה) ביום סיום הטיפול IV.


מתוך 576 חולים שטופלו, 445 הוערכו בסוף הטיפול IV. מאפייני בסיס ואחוזי תגובה קלינית טובה היו דומים ל-226 שקיבלו ertapenem ול-219 שקיבלו piperacillin/tazobactam (כ-94% לעומת 92%) אחוזי תגובה מיקרוביולוגית (אחוזי אירדיקציה ותוצאות קליניות, ע”י פתוגן) ותופעות לוואי לא השתנו בין הקבוצות.

תוצאות קליניות ומיקרוביאליות לחולים שטופלו ב-ertapenem היו ברות השוואה לאלו שטופלו ב-piperacillin/tazobactam, דבר המציע כי יש לשקול אנטיביוטיקה זו הניתנת פעם ביום לטיפול פראנטרלי לזיהומי רגל סכרתית.

לתקציר הידיעה



The Lancet 2005; 366:1695-1703

הערת מערכת: בקרוב נביא הרצאות מוקלטות של מחברי מאמר זה, פרופ’ ליפסקי ופרופ’ אברהמסון, אשר נטלו חלק בכנס החברה לכף רגל סוכרתית שהתקיים בסוף שבוע שעבר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה